آمریکا به دنبال روزنه‌ای برای خروج از طرح شکست خورده تحریم است

۲۲م آذر ،

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: نفت ایران دارای مشتریان خاص خود بوده به همین خاطر علاوه بر اینکه کشورهای بسیاری خواهان خروج از این تحریم بوده‌اند بحث جلوگیری از ادامه تحریم نفتی ایران در اتحادیه اروپا هم مطرح شده است.

احمد دستمالچی در گفتگو با خبرنگار سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران با اشاره به معافیت ۱۸۰ روزه نه کشور از تحریم‌های ایران گفت: قبل از وقوع تحریم کشورهای چین،‌ هند و ژاپن که از بزرگترین مصرف کننده‌های نفت ایران به حساب می‌آیند با اعمال این تحریم از سوی آمریکا مخالف بودند چرا که در تامین انرژی خود دچار مشکل می‌شدند.

وی تصریح کرد: سردی هوا و مشکلات مربوط به تامین انرژی از جمله مواردی است که کشورها برای معافیت از تحریم اصرار می‌ورزیدند چرا که نفت کالای اساسی برای چرخاندن صنعت کشورشان است.

 این کارشناس سیاست خارجی اظهار داشت: تحریم، سیاست شکست خورده‌ای است که همواره از سوی غرب بر علیه کشورمان اعمال شده چرا که ایران راه دور زدن تحریم‌ها را به خوبی می‌داند.

 دستمالچی با بیان اینکه تحریم سبب خودکفایی کشور شده است، افزود: نفت ایران دارای مشتریان خاص خود بوده به همین خاطر علاوه بر اینکه کشورهای بسیاری خواهان خروج از این تحریم بوده‌اند بحث جلوگیری از ادامه تحریم نفتی ایران در اتحادیه اروپا هم مطرح شده است.

 این کارشناس سیاست خارجی در پایان خاطرنشان کرد: معافیت کشورها از تحریم نشان دهنده این است که آمریکا به دنبال روزنه‌ای برای خروج از این طرح شکست خورده خود است چرا که تحریم ایران سبب بحران اقتصادی در بسیاری از کشورها شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.