آمریکا تحریم‌های تازهی را علیه اشخاص و شرکت‌های وابسته به ایران اعمال کرد

۲۱فروردین۱۳،

آمریکا تحریم‌های مالی تازهی را علیه یک تاجر ایرانی، یک بانک مالزیایی و شبکه شرکت‌هایی که واشنگتن آن‌ها را به تلاش برای اجتناب از تحریم‌های بین‌المللی علیه برنامه هسته‌یی ایران از طریق پول‌شویی متهم کرده است،‌ اعمال کرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، وزارت خزانه‌داری آمریکا روز پنج‌شنبه یک تاجر ایرانی به نام بابک زنجانی و نیز اولین بانک سرمایه‌گذاری اسلامی را با اتهام ارائه کمک‌های مالی به شرکت نفتی ایران در فهرست سیاه قرار داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این وزارتخانه مدعی شد که زنجانی و شبکه‌ای از شرکت‌ها میلیاردها دلار پول را از طرف دولت ایران جابه‌جا کرده‌اند.

دیوید کوهن، معاون وزیر امور خزانه‌داری آمریکا در زمینه تروریستم و اطلاعات مالی مدعی شد: از آن‌جا که تحریم‌ها بین‌المللی بسیار دست و پاگیر شده است ایران به تکنیک‌های پول‌شویی روی آورده است و نفت و پولش را تحت اسم‌های دروغین جابه‌جا می‌کند.

زنجانی که در امارات فعالیت می‌کند رییس گروه سورینت، گروهی از شرکت‌ها و بانک‌هاست.

سال قبل هنگامی که اتحادیه اروپا شرکت‌ها و اشخاص را از انجام تعاملات مربوط به ایران با زنجانی منع کرد وی به خبرگزاری رویترز گفت که شبکه‌اش برای تهران کار نمی‌کند.

وزارت خزانه‌داری آمریکا علاوه بر آن یک شرکت تجاری ایرانی در سوئد را با ادعای این که توسط شرکت نفت ایران کنترل می‌شود، در فهرست سیاه قرار داد.

یک مقام این وزارت‌خانه گفت که هر شرکت بین‌المللی که با این شرکت تعامل داشته باشد از تجارت با آمریکا منع می‌شود، مگر این که در کشوری باشد که طبق تحریم‌های آمریکا خرید نفت از ایران را به نفع قابل توجهی کاهش داده است.

پس از مذاکرات اخیر ایران و ۱+۵، قانونگذاران سنای آمریکا در حال آماده کردن لوایحی می باشند که تحریم‌های بیش‌تری را علیه ایران اعمال می‌کند.

انتظار می‌رود تحریم‌های پیشنهادی آن‌ها چند تن از مقامات ایرانی را هدف قرار دهد.

به گزارش ایسنا، اکثر کارشناسان غربی بر ناکا‌رآمدی تحریم‌ها علیه ایران اذعان می‌کنند.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.