آمریکا حمله به سوریه را محتمل دانست

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ادامه تشدید حملات تروریستی و جنگ تبلیغاتی علیه دمشق برای اولین بار از احتمال مداخله نظامی آمریکا در سوریه خبر داد.
“مارتین دمپسی” رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در مصاحبه با شبکه خبری “فاکس نیوز” و در واکنش به جنایات هولناکی که گروه های تروریستی به نام ارتش سوریه در این کشور مرتکب شده اند، مدعی شد که تشدید کارهای قساوت آمیز و ستم در سوریه نهایتا باعث آغاز مداخله نظامی در این کشور خواهد شد.

این نخستین بار است که یکی از مقامات ارشد نظامی آمریکا از آغاز مداخله نظامی در سوریه سخن می‌گوید حال آنکه اساس این موضع واشنگتن، انتشار اخبار بزرگنمایی شده و فضاسازی رسانه‌ای و جنگ تبلیغاتی است که رسانه‌هایی مانند BBC و الجزیره و العربیه علیه سوریه به راه انداخته‌اند چه آنکه روز گذشته دروغ بی‌بی‌سی و عکس جعلی آن از سوریه افشا شد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا با اشاره به اینکه قطعا همواره یک گزینه نظامی مطرح است، گفت که در شرایطی که رهبران نظامی درباره استفاده از زور در سوریه محتاطانه برخورد می کنند اما شرایط در سوریه این گزینه را می طلبد.

دمپسی در ادامه مصاحبه خود با شبکه خبری “فاکس نیوز” اعلام کرد: شما همواره می بینید که رهبران نظامی تاحدی درباره استفاده از زور محتاط برخورد می کنند زیرا ما هیچ گاه کاملا درباره نتایج این گزینه اطمینان نداریم اما با توجه به قساوت ها در سوریه احتمال دارد که به برهه استفاده از گزینه نظامی در این کشور برسیم.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا الگوی لیبی که در آن آمریکا به همراه متحدان خود حمایت از نیروهای مخالف رژیم را تامین کرد، می تواند در سوریه نیز به کار گرفته شود یا خیر، گفت که درخواست به کارگیری یک الگو در هرجایی خطرناک است.

دمپسی افزود: من اطمینان دارم که مواردی وجود دارند که ما در لیبی انجام دادیم و این موارد را می توان در سوریه و یا در مورد سناریوی سوریه نیز اجرایی کرد اما درباره این الگوها بسیار محتاط هستم.

این نوع اظهارات ضد سوری دمپسی در شرایطی گزارش می شود که او در مصاحبه ای جداگانه با شبکه خبری “سی بی اس” در واکنش به جنایات فجیع بشری در سوریه که گروه‌های تروریستی به نام نیروهای امنیتی سوریه مرتکب آن شده اند، اعلام کرد که احتمال دارد بعد از اینکه شورای امنیت سازمان ملل به اتفاق آراء دولت سوریه را به خاطر نقش خود در قتل عام بیش از ۱۰۰ غیرنظامی هدف انتقاد قرار داد،‌ فشارها بر “بشار اسد” رئیس جمهوری سوریه افزایش پیدا کند؛ دمپسی گفت: حوادث اواخر هفته در سوریه وحشتناک است و من حقیقتا انتظار دارم که جامعه بین المللی فشارها بر سوریه را افزایش دهد.

دمپسی در مصاحبه با “سی بی اس” با اشاره به اینکه آمریکا آمادگی این را دارد که در صورت بی نتیجه بودن سایر گزینه ها وارد عمل شود، گفت: من فکر می کنم که فشار دیپلماتیک باید همواره بر هرگونه بحث درباره گزینه های نظامی مقدم باشد و در ضمن بررسی گزینه ها کار من است و نه کار سیاسی؛ بنابراین ما آمادگی ارائه گزینه های نظامی در صورت طرح درخواست این گزینه ها را داریم.

۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.