آمریکا در تخریب محیط زیست بدترین شناسنامه را دارد

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جواد محمدی زاده معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، روز یکشنبه در جشنواره توسعه صنایع دفاعی با رویکرد زیست محیطی، با اشاره به اینکه اسلام و پیامبر اکرم (ص) همواره به محیط زیست توجه ویژه ای داشتند، گفت: اما امروز بشر راهبرد خود را تخریب محیط زیست قرار داده نمونه آن کشور آمریکاست. حقیقتا این کشور در تخریب محیط زیست بدترین شناسنامه را دارد. فقط کافیست به انتشار گازهای گلخانه ای در آمریکا اشاره کرد.

محمدی زاده افزود: در جنگ هایی که در گذشته صورت گرفته است صدمات زیادی به محیط زیست وارد شده است این صدمات را چه کسی باید پاسخ دهد؟ اما ما مفتخر به آیینی هستیم که آن احترام ویژه ای به محیط زیست قائل است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه ما امروز فقط با آمریکای تجاوزگر روبرو نیستیم، اظهار داشت: امروز در تخریب محیط زیست با مرگ خاموش انسانها مواجه ایم و این به دلیل فقر آگاهی و تجاوز به حقوق همه انسانهاست.

وی گفت: اگر گلوله داغ سینه مردم افغانستان و عراق را هدف گرفته است چند برابر گلوله های خاموش سینه مردم خود آمریکا را هدف گرفته است و آنها از این قضیه غافلند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران در حوزه محیط زیست حرفی برای گفتن دارد، افزود: در اجلاس RIO+20 که در ۱۰ روز آینده در برزیل برگزار می شود رئیس جمهور کشورمان در آن اجلاس شرکت خواهد کرد و باید تمامی کشورها گزارشی را در حوزه محیط زیست ارائه دهند تا متوجه شویم چه کارهایی را تا کنون انجام داده ایم.

وی گفت: با این اقداماتی که انجام می شود شک ندارم که اکثر کشورها تا چند سال آینده زیر آن محو می شوند، درآینده ای نزدیک ۲ شهر از شهرهای آلمان زیر آب می رود.

وی خطاب به شرکت کنندگان در جشنواره توسعه صنایع دفاعی با رویکرد زیست محیطی گفت: باید ابتکارات شما و فعالیت هایی که در حوزه های تکنولوژی های نوین صورت می گیرد در عرصه بین المللی معرفی شود چرا که ایران پرچمدار دفاع از محیط زیست است.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست با بیان اینکه توسعه پایدار وجهه علمی، اقتصادی و اجتماعی دارد، گفت: اگر توسعه پایدار در این ۳ وجه به صورت درست تنظیم شود منجر به افزایش بهره وری می شود و گرنه ما با توسعه پایدار روبرو نخواهیم بود.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.