آمریکا در حال برون‌رفت از بحران, اوباما: بحران مالی به اعتبار و اقتصاد ما لطمه زد

گردآوری شده توسط گروه اقتصاد ممتاز نیوز:

باراک اوباما در سخنانی پس از برون رفت موقتی کشورش از بحران بودجه‌ای و مالی،گفت: بحران اخیر به اعتبار و اقتصاد ما ضرر زد بحران بودجه‌ای هفته‌ها ادامه دارد و با یک توافق موقتی پایان یافته است واشنگتن نسبت به تعهدات مالی خود در برابر بدهی‌هایش دور شد و تخلف کرد

خبرگزاری فارس: اوباما: بحران مالی به اعتبار و اقتصاد ما لطمه زد/ زیان قابل توجه از تعطیلی دوهفته‌ای

خبر اقتصادی; باراک اوباما در سخنانی پس از برون‌رفت موقت از بحران بودجه‌ای و مالی آمریکا، گفت: بحران اخیر به اعتبار و اقتصاد ما ضرر زد.

به گزارش  الجزیره، باراک اوباما در سخنانی پس از برون رفت موقتی کشورش از بحران بودجه‌ای و مالی، گفت: بحران اخیر به اعتبار و اقتصاد ما ضرر زد.

باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا گفت: بحران بودجه‌ای هفته‌ها ادامه دارد و با یک توافق موقتی پایان یافته است، واشنگتن نسبت به تعهدات مالی خود در برابر بدهی‌هایش دور شد و تخلف کرد. این امر به صداقت و راستگویی ایالت متحده و اقتصاد آن ضرر زد.

اوباما در سخنانی پس از موافقت موقتی با بزرگان سنا در خصوص بحران بودجه‌ای این کشور، گفت: بی‌ثباتی سیاسی سبب تشویق دشمنان و تضعیف دوستان ما می‌شود.

بنابراین گزارش، ‌وقفه جزئی در اداره فدرال آمریکا به مدت دو هفته سبب شد، تا این کشور پیشرفته دچار ضررهای اقتصادی شود.

اوباما در گزارش خود گفت: قرارد داد اخیر در خصوص بدهی‌ها خطری دو جانبه است و این بحران سبب شد، تا پیشرفت اقتصادی به کندی پیش برود.

وی افزود: بحران اخیر آمریکا،‌ سیاست‌های ما را مورد تنگنا قرار داد. منتقدان جمهوری‌خواه، وضعیت بحرانی را استراتژی دانستند. این امر اقتصاد را تهدید کرد و همچنین اعتماد به نفس دولت آمریکا را تضعیف کرد.

به گزارش فارس، اوباما در گزارشی قبل از نشست با رهبران کنگره تصریح کرد: این نشست بسیار مهم است برای اینکه می‌خواهیم بدانیم، آیا پیشرفتی در کار ثبت می‌شود، یا اینکه دولت وارد هفته سوم تعطیلی خواهد شد.

پس از آخرین مهلت برای پرداخت بدهی‌های آمریکا این مبلغ اکنون به ۱۶٫۷ تریلیون دلار ‌رسید.


khabareghtesadi.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.