آمریکا در مسیر پنجمین کسری یک تریلیون دلاری

۲۵ آبان iبه نقل از منبع ذکر شده، در پورتال خبری ممتاز نیوز منتشر گردیده است

براساس گزارش تفسیری سازمان بودجه کنگره، اگر اقتصاد آمریکا بر ‘پرتگاه مالی’ غلبه کند، کسری بودجه امسال iبه رقم ۶۴۱ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

به گزارش تفسیری گروه وبگردیممتازنیوز، فاکس نیوز نوشت: دولت فدرال آمریکا بودجه سال ۲۰۲۴ را با ۱۲۰ میلیارد دلار کسری بودجه که حاکی از قرار گرفتن ملت در مسیر پنجمین کسری بودجه یک تریلیون دلاری است؛ بررسی می کند.
کسری بودجه مذکور، فشار روحی و روانی بسیاری را بر باراک اوباما و کنگره آمریکا وارد کرده است و آنها را iبه تقلا برای چاره جویی جهت متعادل کردن بودجه دولت، طی هفته های آینده انداخته است.
رئیس خزانه داری آمریکا اعلام کرده است: کسری بودجه ماه اکتبر – شکاف بین درآمدهای مالیاتی دولت و iبها های انجام شده –  نسبت iبه ماه مشابه در سال قبل ۲۲ درصد بیشتر بوده است.
درآمدهای مالیاتی دولت iبه ۱۸۴٫۳ میلیارد دلار- ۱۳ درصد بیشتر از ماه مشابه در سال قبل- افزایش یافته و از طرف دیگر، iبها ها نیز ۳۰۴٫۳ میلیارد دلار یعنی ۱۶٫۴ درصد، رشد داشته است.
فاکس نیوز نوشته است: بدهی ساده ترین اصطلاح ممکن و iبه معنای مقدار پولی است که دولت می بایستی قرض بگیرد تا شکاف های خود را پر کند، و آن هم درست وقتی که درآمدها iبه خاطر iبها ها تحلیل می گردد. دولت اوباما سال مالی قبل را با ۱٫۱ تریلیون دلار کسری بودجه ی سالانه در ماه سپتامبر iبه پایان رسانید. اگر چه که این رقم نسبت iبه سال قبل کمتر بوده اما براساس سوابق تاریخی هنوز رقم دردناکی برای دولت می باشد.
ریاست جمهوری باراک اوباما با کسری های مالی بسیاری مصادف شده است که او در تبلیغات انتخاباتی خود با شور و اشتیاق فراوان از حل و فصل کردن آن سخن می گفت و حالا وقت آن رسیده تا وعده های خود را عملی کند. میزان و وسعت کسری بودجه امسال تا حد بسیاری بستگی iبه این دارد که دولت اوباما با iبه اصطلاح “پرتگاه مالی” iبه وجود آمده تا چه اندازه می تواند مقابله کند.
هشدار سازمان بودجه iبه دولت فدرال
براساس گزارش تفسیری سازمان بودجه کنگره، اگر اقتصاد آمریکا بر “پرتگاه مالی” غلبه کند، کسری بودجه امسال iبه رقم ۶۴۱ میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.  این سازمان اخطار داده است که احتمال سقوط اقتصاد کشور در نیمه اول سال ۲۰۲۴ در سراشیبی رکود و ورشکستگی بسیار بسیار است.
همچنین این سازمان پیش بینی کرده است که چنانچه کاخ سفید و کنگره، برنامه تخفیف مالیات ها و اجتناب از iبها های مازاد را در دستور کار خود قرار دهند، می توانند کسری را تا حد بسیاری جبران کنند.
این کسری بودجه بیش از یک دهه است که ادامه دارد و در سال ۲۰۰۹، اولین دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، iبه ۱٫۱۴ تریلیون دلار رسید. عمده سبب این شکست اقتصادی iبه خاطر ضرباتی بود که رکود بزرگ اقتصادی جهانی iبه آمریکا وارد کرد. درآمدهای مالیاتی در دوران رکود اقتصادی بزرگ کاهش یافت این در حالی بود که دولت همه انرژی خود را بر روی برنامه های محرک اقتصادی صرف کرد.
خسارت وارده iبه بدنه اقتصاد آمریکا، از وقت جورج بوش با تایید معافیت های مالی گسترده و آغاز جنگ عراق و افغانستان آغاز شد.
یکی از چالش های بزرگ مطرح شده برای بودجه دولت فدرال، افزایش تولد نوزادان بوده است. این امر دولت را وادار کرد تا برای امنیت اجتماعی و پزشکی و درمانی iبها های بسیاری را صرف کند. همزمان با این مسئله، اقتصاد شکننده آمریکا با کاهش مالیات ها و متعاقب آن با کاهش درآمدها همراه شد.
در طول سه سال قبل، دولت همواره برای جبران شکاف های موجود، مجبور iبه قرض گرفتن بوده که سبب شد تا بدهی بودجه فدرال iبه رقم ۱۶٫۲ تریلیون دلار برسد.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.