آمریکا در موضع انفعال و تمکین در برابر ایران قرار دارد

اردیبهشت ۱۴۰۳

سردار فدوی در مراسم رونمایی از فیلم مستند “آب‌های جوشان”:

فرماندهی نیروی دریایی سپاه با اشاره به توانمندی‌های این نیرو در حوزه‌های توان شناوری موشک‌های ساحل به دریا توانمندی‌های هوا به دریا، نیروهای تکاوری و تفنگ‌دار و توانمندی پهپادی که اشراف کامل اطلاعاتی و عملیاتی دارند گفت: آمریکا در موضع انفعال و تمکین در برابر جمهوری اسلامی ایران در خلیج‌فارس قرار دارد.

به گزارش خبرنگار دفاعی_امنیتی ممتاز نیوز، سردار دریادار علی فدوی در نشست خبری رونمایی از فیلم مستند “آب‌های جوشان” به کارگردانی محمد دبوق ساخته شده و نگاهی به توانایی‌های فنی و نظامی رزم‌آوران ایران اسلامی است، اظهار داشت: هنر برای این است که جلوه‌ای از واقعیت را به تصویر بکشیم؛ هشت سال دفاع مقدس توانمندی بسیاری بوجود آورده اما نتوانستیم آنرا آن طور که باید و شاید در اختیار مردم قرار دهیم.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: در طی ۲۶ سال که از جنگ تحمیلی می‌گذرد دشمن نتوانسته به سرزمین ما دست‌اندازی کند زیرا می‌داند که اگر دست به اقدامی بزند ضرر و زیان آن بسیار بیشتر از منافع برای آنها است.

وی تصریح کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران به یک توانمندی خاصی در اصل بازدارندگی دست پیدا کرده و سبب شده قدرت حرکت علیه انقلاب از دشمنان گرفته شود که این به برکت خون شهدا است.

سردار فدوی گفت: استقرار آمریکا در خلیج فارس در مقابله با توانمندی جمهوری اسلامی و با تناقض روبرو است و خلیج فارس تنها جایی است که برای کنترل و سلطه بر دنیا مدنظر است.

فرمانده نیروی دریایی سپاه افزود: تناقض در خلیج فارس برای آمریکا غیرقابل حل است و آنها منافع خود را تنها در این حوزه می‌بینند.

وی دربارهٔ بازدارندگی این نیرو اظهار داشت: در ۵ محور دارای توانمندی هستیم و توان شناوری بر مبنای مقابله با تهدیدات تا حدی که هیچ کس فکر تهدید را به خود راه ندهد، موشک‌های ساحل به دریای ما که می‌تواند همه اهداف را مورد اصابت قرار دهد، توانمندی‌های هوا به دریا که از طریق بعضی شناورها و بالگردها انجام می‌شود، نیروهای تکاوری و تفنگدار و بالاخره توانمندی پهبادی نیروی دریایی سپاه که اشراف کامل اطلاعاتی و عملیاتی دارند.

سردار فدوی در پاسخ به سوالی مبنی بر حضور دکتر روحانی در نیویورک و دیپلماسی صحبت با دشمن تصریح کرد:‌ براساس خبرها هنوز صحبتی نشده و اتفاقی نیافتاده و دکتر روحانی به عنوان رئیس‌جمهور دولت یازدهم از توانمندی‌های انقلاب مطلع بوده و از قبل از انقلاب جزء فعالان بوده است و در انقلاب نیز مسئولیت‌های امنیتی و نظامی داشته و به قانون مسلط است بنابراین به نقل از وی منافع حیاتی جمهوری اسلامی چیزی نیست که کوتاهی و کم‌کاری دربارهٔ آن کرد، بنابراین رئیس‌جمهور محترم با پشتوانه محکم به نیویورک پا گذاشته است، بنابراین امیدواریم دکتر روحانی نیز با نتایج خوبی از نیویورک بازگردد.

فرمانده نیروی دریایی سپاه گفت: آمریکا در موضع انفعال و تمکین در برابر جمهوری اسلامی ایران در خلیج فارس قرار دارد و این موضوعی است که مسئولان آن کشور هم به آن واقف‌اند تا جایی که در وضعیت‌های مختلف در خلیج فارس به حالت جزع و فزع می‌افتد.

وی دربارهٔ اینکه چگونه در فیلم آب‌های جوشان با کارشناسان صهیونیستی مصاحبه شده، اظهار داشت: کارگردان لبنانی محمد دبوق گروهی که در فلسطین اشغالی حضور داشتند به کار گرفته و دستمزد آن‌ها را داده است و خودش در آنجا حضور نداشته است.

گفتنی است؛ در این نشست خبری احسان محمدحسنی مسئول رسانه هنری موسسه اوج دربارهٔ فیلم مستند آب‌های جوشان اظهار داشت: این مستند در سه قسمت ۵۰ دقیقه‌ای است که آماده نمایش بوده و قرار است از شبکه‌های تلویزیونی داخلی و خارجی پخش شود.

وی خاطرنشان کرد: در این فیلم از کارشناسان لبنانی، مصری، اماراتی، آمریکایی، انگلیسی و حتی اسرائیلی نیز استفاده شده است.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.