آمریکا رکوددار کشتار مسلحانه در بین کشورهای توسعه یافته!

۲۷م آذر ،

موضوع کشته شدن ۲۷ تن از جمله ۲۰ کودک در تیراندازی که در مدرسه ابتدایی “سندی هوک” رخ داد، پیشتر بحث‌هایی را به وجود آورده بود که چرا این چنین تیراندازی‌هایی در آمریکا رخ می‌دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نوشته روزنامه واشنگتن پست، یکی از تکه‌های این پازل میزان کلی قتل‌های مرتبط با سلاح گرم است. آمریکا در این موضوع بالاترین نرخ سرانه را نسبت به تمامی کشورهای توسعه یافته دارد. براساس اطلاعاتی که توسط سازمان ملل جمع آوری شده، شیلی در رتبه دوم و ترکیه و سوئیس در رتبه سوم قرار دارند و نرخ سرانه کشتارهای مرتبط با سلاح در آمریکا نسبت به کشورهای ذکر شده چهار برابر بیشتر است.

در این گزارش میزان کشتار مسلحانه در آمریکا حدود ۲۰ برابر از میانگین کشتار مسلحانه در تمامی کشورهای دیگر بیشتر است.

این بدان معناست که آمریکایی‌ها به احتمال بسیار ۲۰ برابر دیگر کشورهای توسعه یافته با تفنگ کشته می‌شوند.

در این گزارش این اطلاعات از کشورهای عضو سازمان همکاری اقتصادی و توسعه از جمله تمامی کشورهای غربی به اضافه ترکیه، اسرائیل، شیلی، ژاپن و کره جنوبی جمع آوری شده است. مکزیک که حدودا میزان کشتار مسلحانه‌اش در جنگ بر سر مواد مخدر سه برابر این میزان در آمریکاست، در این گزارش ذکر نشده است.

میزان کشتار مسلحانه در بعضی از کشورهای در حال توسعه به خصوص در آمریکای لاتین به طرز قابل ملاحظه‌ای بسیار است. میزان کشتار مسلحانه در “هندوراس” که پایتخت کشتار جهان نام گرفته حدودا ۲۰ برابر نرخ آمریکاست اما اشتباه نکنید برای آمریکا که یک کشور غنی و توسعه یافته است میزان کشتار مرتبط با سلاح بسیار بسیار است.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.