آمریکا فورا از حمله به کنسولگری‌ این کشور در بنغازی اطلاع یافته بود

ap1-40.jpg

روزنامه دیلی میل نوشت: مقام‌های کاخ سفید و وزارت امور خارجه آمریکا تنها دو ساعت پس از حمله به کنسولگری واشنگتن در بنغازی از اینکه القاعده مسئولیت این حمله را برعهده گرفته بود، اطلاع یافتند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، متن ایمیل‌ها که از سوی منابع دولتی غیرمرتبط با آژانس‌های اطلاعاتی و وزارت امور خارجه آمریکا در اختیار خبرگزاری رویترز قرار گرفت، نشان می‌دهد یک گروه لیبیایی به نام انصار الشریعه که وابسته به القاعده است، مسئولیت حمله به کنسولگری آمریکا را در بنغازی برعهده گرفته بود.

این ایمیل‌ها در سه نسخه بعد از ظهر روز ۱۱ سپتامبر از سوی مرکز عملیات‌ وزارت امور خارجه آمریکا به پنتاگون، کاخ سفید و اف. بی. آی ارسال شده و در متن آن آمده است: کنسولگری واشنگتن در بنغازی مورد هدف قرار گرفته و بر اساس گزارش‌های سفارت آمریکا در لیبی نزدیک به ۲۰ فرد مسلح در این حمله دست داشتند.

در ادامه این ایمیل‌ها همچنین به کشته شدن کریس استیونز، سفیر آمریکا در لیبی در جریان این حمله و چهار تن از کارکنان کنسولگری واشنگتن در بنغازی نیز اشاره شده است.

همچنین ساعات دیگری پس از این حمله پیام دیگری با عنوان موضع دیپلماتیک آمریکا در بنغازی میان وزارت امور خارجه آمریکا و سایر نهادهای این کشور رد و بدل شده که در آن به پاکسازی کنسولگری پس از حمله اشاره شده است.

در ایمیل دیگری که ساعت ۶:۷ بعد از ظهر به وقت واشنگتن از مرکز عملیات‌ وزارت امور خارجه آمریکا به سایر نهادهای این کشور ارسال شده است، آمده که گروه انصار الشریعه مسئولیت حمله به کنسولگری واشنگتن را در بنغازی برعهده گرفته است.

در این ایمیل‌ها آمده است: سفارت آمریکا در طرابلس گزارش می‌دهد این گروه در قالب پیام‌های منتشر شده در فیس‌بوک و توییتر مسئولیت این حمله را برعهده گرفته و خواهان حمله به سفارت واشنگتن در طرابلس است.

انتهای پیام


ایسنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.