آموزش امدادگری به ۱۰ هزار دانش آموز غرب پایتخت

۲۶ام بهمن ،

قائم مقام شهردار منطقه ۵ از آموزش امدادگری به ۱۰ هزار دانش آموز و ۲ هزار شهروند در طرح دوام در غرب پایتخت خبر داد.

عباس بابازاده در گفتگو با خبرنگار اجتماعیممتازنیوز، گفت: امدادرسانی در زمان اتفاق برای کلان شهری همچون تهران به طور کامل میسر نخواهد بود مگر با مشارکت شهروندان و این تنها با همکاری و همیاری عموم مردم امکان پذیر است.
وی افزود: ایجاد گروه های داوطلب واکنش اضطراری محله، اقدام مهمی جهت توانمندسازی شهروندان در پاسخ گویی و مقابله مناسب با اثرات ناشی از بلایای طبیعی است و با سازماندهی و آموزش گروه های داوطلب واکنش اضطراری می توان ابزار مهم و مؤثری را جهت افزایش توان مقابله با حوادث در سطح شهر در اختیار مدیران قرار داد.
وی تصریح کرد: به منظور ارتقاء آمادگی کنترل و مدیریت تهدیدات ناشی از بلایای طبیعی دوره های آموزش گروه های دوام در ۲۶ محلات غرب تهران انجام و به آنها گواهینامه ارائه می گردد.
وی اظهار داشت: با مشارکت دبیران شورای محلات امکانات و ظرفیت های محلات شناسایی شده و احداث و تجهیز اردوگاه های اسکان اضطراری محلات در حال انجام است.
وی خاطر نشان کرد: ارائه آموزش های حرفه ای برای تیم های امداد و نجات، آموزش های خود امدادی و دگر امدادی،‌آموزش چهره به چهره در مجتمع مسکونی و مدارس از دیگر برنامه های آموزشی در حال اجرا است که در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار دانش آموز و ۲ هزار شهروند تحت آموزش قرار گرفته اند./ز


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.