آندره شوچنکو به دنیای سیاست می پیوندد

مهاجم سرشناس اوکراینی از ورزش کناره گیری می کند و به عالم سیاست می پیوندد.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری رویترز ؛ آندره شوچنکو مهاجم سرشناس تیم ملی فوتبال اوکراین اعلام کرد از دنیای فوتبال کناره می گیرد و به دنیای سیاست می پیوندد.

براساس این گزارش ، شوچنکوی ۳۵ ساله اخیرا به حزب ” اوکراین – رو به پیشرفت ” پیوسته است. این حزب در چند ماه مانده به انتخابات پارلمانی در ماه اکتبر از ائتلاف ضد دولتی جدا شده است.
شوچنکو که در حال بازدید از یک مدرسه و گفتگو با دانش آموزان به سر می برد، به خبرنگاران گفت : با پیوستن به حزب «اوکراین- رو به پیشرفت» تصمیم گرفته فعالیت های سیاسی خود را آغاز کند.
وی افزود: حزب «اوکراین – رو به پیشرفت» حزب آینده و رهبران جوان و یک انتخاب مشخص بین گذشته و آینده است.

لازم به ذکر است ، “اوکراین- رو به پیشرفت گ پیش از این به نام حزب سوسیال دمکرات شناخته می شد و ناتالیا کورولفسکا معاون رئیس پارلمان ریاست آن را برعهده داشت.

حزب سوسیال دمکرات پیشین از مدت ها عضو ائتلاف اپوزیسیون «بایوت» بود که ریاست آن را نخست وزیر سابق یولیا تیموشنکو برعهده داشت. تیموشنکو اخیرا به اتهام سوء استفاده از قدرت به هفت سال زندان محکوم شده است، اتهامی که غرب آن را ناشی از انگیزه های سیاسی عنوان می کند.
در غیاب تیموشنکو رهبران «بایوت» ناتالیا کورولفسکا رهبر حزب سوسیال دمکرات را به اتهام همکاری های پنهانی با دولت از ائتلاف اپوزیسیون اخراج کردند و هم اکنون حزب «اوکراین- رو به پیشرفت» به صورت مستقل فعالیت می کند.

آندره شوچنکو فعالیت های ورزشی خود را از دیناموکیف آغاز کرد و سپس به آ ث میلان ایتالیا پیوست، وی در ایتالیا به سرشناس ترین بازیکن اوکراینی تبدیل شد و پس از چندی به چلسی انگلیس پیوست که در این تیم نتوانست درخشش مانند میلان را تجربه کند. شوچنکو از سال دو هزار و نه میلادی دوباره به دیناموکیف پیوست.
شوچنکو پس از اینکه اوکراین نتوانست در جام ملت های اروپا که به میزبانی مشترک اوکراین و لهستان برگزار شد به نتایج خوبی دست پیدا کند فعالیت های ورزشی بین المللی خود را پایان داد.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.