آونتادور ۲۰۲۴ رودستر، ستاره ای که درخشید

۲۳ آبان ،

چهل و چهار سال پیش، لامبورگینی از رودستر میورا رونمایی کرد که البته هیچ گاه به تولید انبوه نرسید. جانشین میورا، یعنی کانتاچ هم بصورت کوپه ساخته می شد. در اواخر دهه ۱۹۷۰ لامبورگینی آغاز به ساخت خودروهای روباز نمود. در سال ۹۵ دیابلو رودستر و سپس مورچیه لاگوی رودستر را روانه بازار کرد. حالا وقت آن رسیده تا با رودستر آونتادور نیز آشنا شویم.

2013 Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster

۲۰۲۴ Lamborghini Aventador LP700-4 Roadster

در حالیکه ساخت مدلهای رودستر مورچیه لوگو و دیابلو، پنج سال پس از تولید مدلهای کوپه رخ داد، در مورد آونتادور این وقت به دو سال کاهش یافته است. حذف سقف و جانشینی آن با سقفی از جنس فیبر کربن به شکلی عالی صورت گرفته و شامل دو تکه و در مجموع ۵٫۹ کیلوگرم وزن می باشد. خوشبختانه سقف سخت جایگزین سقف پارچه ای مدلهای رودستر مورچیه لاگو شده و بنابراین صدای کمتر در سرعتهای بالا و جلوه بیشتری دارد.
در مورد موتور، لامبورگینی از همان موتور دوازده سیلندر L539 با حجم ۶٫۵ لیتر و توان ۷۰۰ اسب بخار و گشتاور ۵۰۹ پوند فوت استفاده می کند. نیروی تولیدی توسط یک گیربکس هفت سرعته دستی-اتوماتیک به هر چهار چرخ منتقل می گردد. شتاب صفر تا صد رودستر LP 700-4 با سقف بسته تنها ۳ ثانیه می باشد و البته سرعت نهایی آن به ۳۴۹ کیلومتر بر ساعت بالغ می گردد.

برخی از ویژگیهای منحصر بفرد مدل رودستر مانند چرخهای ۲۰ اینچی در جلو و ۲۱ اینچی در عقب از جنس آلیاژهای سبک که ۱۰ کیلوگرم نسبت به پیش سبکتر شده اند و رنگ آمیزی مشابه میورا رودستر مدل ۱۹۶۸ نیز قابل توجه توجه اند.

لامبورگینی تولید مدل رودستر آونتادور را از تابستان آینده و با قیمت ۳۸۱ هزار دلار آغاز خواهد کرد. اما اگر حساب بانکی در حد قارون در اختیار دارید، می توانید همین الان هم آن را سفارش دهید.

مجله پدال
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.