آیا اولاند مسیر فرانسه را تغییر خواهد داد؟

خبرگزاری آریا-فرانسوا اولاند به عنوان اولین رئیس جمهور سوسیالیست فرانسه پس از ۱۷ سال  امروز در مراسمی مختصر قدرت را به طور رسمی از نیکلای سارکوزی رئیس جمهور پیشین فرانسه گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از خبرگزاری فرانسه،فرانسوا اولاند رئیس جمهور جدید فرانسه  ساعاتی قبل در مراسمی مختصر با حضور ۴۰۰ تن از سیاستمداران فرانسوی رسما قدرت را در دست گرفت و وارد الیزه شد.
گزارش ها حاکی از آن است که،اولاند نیز در اولین روز کاری خود ژان مارک آیرو مشاوره ویژه خود را که در انتخابات کمک زیادی به وی کرد و هم اکنون نمایندگی شهرداری نانت را به عهده دارد،به عنوان نخست وزیر برگزید.
بر اساس این گزارش،اولاند نیز اعلام کرده بود نیکلا سارکوزی را با وقار از الیزه بیرون کنید و من مراسمی باشکوه و مجلل نمی خواهم و مراسم تحلیف من باید بسیار ساده برگزار شود و من قول خواهم داد که نقش خود را به طور کامل و مفید در الیزه اجرا کنم.
بر همین اساس مقامات نیز اعلام کردند:اولاند نیز چند ساعت پس از اتمام مراسم تحلیف خود به برلین خواهد رفت و با آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان دیدار خواهد کرد.
مقامات همچنین اعلام کردند:هدف اولاند از ملاقات با مرکل حل بحران های ایجاد شده در خصوص سیاستهای مشترک دو کشور در اتحادیه اروپا است.
حاشیه های اولین دیدار اولاند و مرکل
روزنامه های فرانسوی نیز در آستانه نخستین دیدار رئیس جمهور جدید این کشور با صدر اعظم آلمان نیز اعلام کردند:با توجه به شکست حزب مرکل در انتخابات اخیر وی در برابر اولاند بسیار ضعیف عمل خواهد کرد.
روزنامه های مختلف فرانسه با توجه به شکست ائتلاف دموکرات مسیحی به رهبری مرکل در انتخابات ایالت نوردراین وستفالن اعلام کردند:مرکل با روحیه و موضعی  ضعیف نیز در برابر اولاند حاضر خواهد شد.
از سویی اشتفن زایبرت سخنگوی مرکل نیز اعلام کرد:اولین دیدار اولاند و مرکل صرفا جهت ارزیابی آنها از یکدیگر خواهد بود.
وی همجنین گفت:مرکل قصد دارد به سخنان اولاند گوش دهد و ایده های خود را برای حل بحران کنونی اتحادیه اروپا اعلام کند.
زندگی شخصی اولاند
فرانسوا اولاند در سال ۱۹۵۴ در شمال غربی شهر روآن فرانسه متولد شد و تحصیلاتش را در همان هر ادامه داد تا جایی که لیسانس حقوقش را از پاریس و دو دیپلم سیاسی و اقتصادیش را از کالج مطالعات اقتصادی گرفت و پس از آن وارد کالج آنا(کالج مطالعات عالی سیاستمداران) شد.وی نیز با سگولن رویال در این کالج آشنا شد و حاصل زندگی مشترک آنان ۴ فرزند بود،وی نیز از ۱۹۹۷ تا ۲۰۰۸ دبیر حزب سوسیالیست فرانسه شد و همچنین در سال ۱۹۹۷ وارد مجلس ملی فرانسه شد.
سرانجام رابطه میان فرانسوا و سگولن ۱ ماه پس از شکست سگولن در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۰۷ فرانسه به جدایی کشیده شد.
 پدر وی  یک راست گرای افراطی بود در دوره استعمار نیز در الجزایر مبارزه می کرد.
تحلیلگران سیاسی فرانسوی نیز در خصوص اولاند اعلام کردند:فرانسوا اولاند می تواند سیاست های اشتباهی که نیکلا سارکوزی در فرانسه پایه گذاری کرد را تغییر دهد.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.