آیا مشاوره قبل از ازدواج ضروری است؟

به گزارش ممتازنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان،

ازدواج به عنوان یک اصل مهم برای ایجاد آرامش فردی در افراد است که اگر ما نسبت به ازدواج اهمیت ندهیم افت کارآمدی نیروهای جامعه را در پی خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ برای رسیدن به یک ازدواج موفق، شاخصه و مولفه‌ هایی وجود دارد که ضریب موفقیت ازدواج را بالا می ‌برد. هر فرد بالغی قبل از ازدواج، باید معیارهایی را در ذهن خود داشته باشد و سپس با معیار و ملاک ‌هایش، طرف مقابل را انتخاب کند؛ چرا که این ملاک و معیارها، اساس و پایه زندگی مشترک را تشکیل می‌ دهند.

 تمام کسانی که می‌خواهند با هم یک زندگی مشترک را شروع کنند، در ابتدای راه و قبل از این‌که ازدواج صورت بگیرد باید مشاوره کنند. در مشاوره پیش از ازدواج نظرمان این است که یک دختر و پسری که برای نخستین بار با هم آشنا می‌شوند، حداقل ۳-۲ ماه فرآیند همسر گزینی طول بکشد و این جور نباشد که دختر و پسر طی یک هفته تصمیم بگیرند ازدواج کنند که این توصیه مهم روانشناسان است.

می‌ توان گفت؛ تا حدودی از طریق مشاوره ‌های قبل از ازدواج، آینده یک پیوند زناشویی قابل پیش‌بینی است. در مشاوره‌ های قبل از ازدواج یک‌ سری تست ‌ها و آزمون‌ های شخصیتی وجود دارد که هر دو طرف باید به ‌طور جداگانه به تست‌ ها پاسخ دهند و سپس در یک جلسه با حضور یکدیگر در مورد سوالاتی که اختلاف نظر دارند، صحبت کنند و اگر تعداد سوالاتی که اختلاف ‌نظر آن ها زیاد باشد، مسلما ریسک این ازدواج بالاست و بهتر است درباره آن دقت بیشتری شود.

برای موفقیت یک ازدواج، چندین مولفه‌ را می‌ توان برشمرد:

۱- خودشناسی

۲- آشنایی با مهارت‌ های ارتباطی

نکته مهم این است که حداقل ۳ جلسه مشاوره قبل از ازدواج باید انجام شود که در این نشست‌ها از افراد آزمون‌ها و مصاحبه‌هایی گرفته می‌شود و بر اساس یک بینش اولیه اقدام به ازدواج کنند و اگر با هم تفاهم ندارند پس دیگر رابط‌شان را ادامه ندهند و در چنین حالتی دیگر شاهد طلاق و آسیب‌های ناشی از آن نخواهیم بود. نکته دیگر این‌که مشاوره قبل و بعد از ازدواج باید از طرف دولت و رسانه ملی جدی گرفته شود و افراد تشویق به مشاوره قبل و بعد از ازدواج شوند. به عنوان مثال من در بین مراجعه‌کنندگان می‌بینم افرادی که برای بار دوم تصمیم به ازدواج می‌گیرند و می‌گویند اگر در ازدواج اول به مشاوره مراجعه می‌کردیم دیگر کارمان به طلاق نمی‌کشید./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.