آیت‌الله آملی لاریجانی:شیعیان بحرین برای به دست آوردن حق رای کشته می‌شوند

۲ م دیماه ،

به گزارش خبرنگار حقوقی قضاییممتازنیوز، آیت‌الله آملی لاریجانی بعد از ظهر امروز در دیدار با وزیر دادگستری سریلانکا با بیان اینکه کشور ما سوابق طولانی در مباحث قضایی دارد و سرمایه بسیار گران بهایی از حقوق اسلامی را در خود جای داده است، اظهار داشت: کشورهای غربی دارای روحیه مشترکی می باشند که برخواسته از روابط عمیق تمدنی در میان آنهاست‌.

وی از نحوه تعامل کشور سریلانکا با جنبش عدم تعهد ابراز خرسندی و خاطرنشان کرد: سریلانکا جهت‌گیری‌های خوبی را در مسائل حقوق بشری از خود نشان داده است‌.

رئیس دستگاه قضا افزود: برخی کشورها معیارهای حداقلی حقوق بشری را رعایت نمی‌کنند ولی کشورهای دیگر را مورد هجمه حقوق بشر قرار می‌دهند.

وی با تاکید بر برگزاری انتخابات هر ساله در نظام جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران انتخابات آزاد برگزار می‌شود و در هر یک از این انتخاب‌ها سلایق متعدد بر روی کار می‌آیند.

آیت‌الله آملی لاریجانی اضافه کرد: در حال حاضر کشورهای حاشیه خلیج فارس از جمله شیعیان بحرین برای به دست آوردن حق رای کشته می‌شوند ولی مجامع بین‌المللی حقوق بشری به این اتفاقات و حوادث ناگوار توجهی نشان نمی‌دهند.

وی گفت: کشورهای شرقی دارای بنیان‌های تمدنی انسانی می باشند و می‌توانند حقوق بشر قوی در میان خود داشته باشند و اقدامات موثری را بر خلاف مدعیان غربی حقوق بشری انجام دهند.

وی دربارهٔ شوراهای حل اختلاف در کشور گفت: در کشور ما نیز شوراهای حل اختلاف اقدامات موثری را انجام می‌دهند اما از حضور قاضی نیز در این شوراها بهره گرفته شده تا بتوانند در مورد پرونده‌هایی که نیاز به صدور رای دارد قضاوت و رای صادر کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با اشاره به ضریب ۶۵ درصدی مطالعه در کشور سریلانکا اظهار داشت: این میزان موفقیت در سریلانکا امیدوار‌کننده است.

وی با تاکید بر افزایش همکاری میان دو کشور گفت: قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران با استفاده از معاونت پیشگیری از وقوع جرم سعی در کاهش میزان زندانیان دارد و اکنون این معاونت در همه استان‌های کشور راه‌اندازی شده است‌.

آملی لاریجانی اشاره کرد: در حال حاضر در سیستم قانونگذاری کشور ما لایحه مهمی دربارهٔ پیشگیری از وقوع جرم در حال تدوین است که راهکار مناسبی برای کاهش زندانیان به شمار می‌آید‌.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: مشکل زندانی‌ها در هیچ کجای دنیا خود به خود قابل حل نیست و نیاز به ابزارهای پیشگیری از وقوع جرم دارد.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان این نشست بار دیگر بر افزایش همکاری‌ها بین دو کشور ایران و سریلانکا تاکید کرد و خواستار تعاملات قضایی و حقوقی بین دو کشور شد.
انتهای پیام/


sadkhabar.ir
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.