آیت‌الله نوری‌همدانی: مسئولان اختلافات را به مطبوعات نکشانند

خبرگزاری آریا- حضرت آیت الله نوری همدانی به مسئولین توصیه کردند: اختلافات درونی را به مطبوعات و رسانه ها نکشانند و در همه حال مطیع رهبری باشند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل ازمرکز خبر حوزه،  این مرجع تقلید،  امروز چهارشنبه، ۲۰ اردیبهشت ماه در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد، اظهارداشتند: اختلاف بین مسئولان نظان اسلامی اصلا معنی ندارد ، اگر احیانا اختلاف سلیقه ای هم وجود دارد، باید با آرامی و متانت حل شود و  نباید این اختلافات به مطبوعات و رسانه‌های داخلی و خارجی کشیده شود .
ایشان با اشاره به این‌که جمهوری اسلامی ایران، الگو‌ی دیگر کشور‌هاست، افزودند: حرکت‌های ظلم ستیزانه کشورهای منطقه، حرکتی اسلامی است و اگر این حرکت ها از طرف دشمن مصادره نشود، در پیشبرد وحدت بسیار موثر است؛ بنابراین ایران اسلامی باید الگوی این کشورها در عرصه وحدت باشد.

با اختلافات خود الگو بودن ایران را زیر سئوال نبرید
معظم له با تاکید بر این‌که مسئولین باید اختلافات را کنار بگذارند، خطاب به آنان گفتند:  همه دنیا به شما نگاه می کنند ، اگر با هم اختلاف داشته باشید و این اختلافات به مطبوعات کشیده شود، الگو بودن ایران اسلامی زیر سؤال می‌رود؛ چرا که اساس موجودیت و تکامل یک کشور و ملت، وحدت است.
این مرجع تقلید با اشاره به تمسک برخی ها به روایتی از پیامبر اکرم(ص) “اِختِلافُ اُمَّتی رَحمَهٌ”، تصریح کردند : اختلاف امت زمانی رحمت است که در مسیر علم و پیشرفت حرکت کند، نه این‌که اختلاف سیاسی و امثال آن که رحمت نیست و جامعه را به هم می‌ریزد، باشد.
حضرت آیت‌الله نوری همدانی تاکید کردند: حوزه علمیه به همه مسئولان سفارش می کند اختلافات را به رسانه ها نکشانند و وحدت داشته باشند و اسلام و ولایت و رهبری را محور قرار دهند و از او پیروی کنند.

همه مطیع اوامر رهبری باشیم
معظم له در پایان یادآور شدند: ‌بر اساس آیات قرآن کریم،‌ حکومت اسلامی از آن پیغمبر(ص) و بعد از ایشان ائمه(ع) و بعداز آن ولایت فقیه است، بنابراین همه باید مطیع اوامر رهبری باشیم و از او اطاعت کنیم .

 


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.