آیفون جدید با حسگر اثر انگشت می‌آید

۱۶م اسفند ، مهر- گزارشهای تأیید نشده دربارهٔ شرکت اپل نشان می دهد که نسخه تازه آی فن با نام ۵S و ویژگی مجهز بودن به فناوری حسگر اثرانگشت تابستان آینده وارد بازار می گردد.

اپل برای ارائه آی فنهای خود به بازار یک الگوی آشنا را در پیش گرفته است به طوری که پس از معرفی هر آی فن ۳، ۴ یا ۵ یک مدل S نیز ارائه می کند، از این رو انتظار می رود که آی فن ۵S تابستان آینده وارد بازار شود.

مینگ چی کو از شرکت امنیتهای KGI اعلام کرد که پیش بینی می گردد طرح تازه اپل برای ارائه آی فن تازه خود ارائه یک آی فن ۵S باشد که طی ماه های ژوئن یا ژوئیه (خرداد یا تیر) با فناوری حسگر اثر انگشت وارد بازار شود.

وی اعتقاد دارد که تراشه اثر انگشت زیر دکمه “خانه” آی فن قرار داشته و می تواند امنیت و قابلیت استفاده آن را ارتقا دهد. این فناوری سبب می گردد تا هنگامی که کاربر دکمه “خانه” را برای روشن کردن صفحه نمایش تلفن هوشمند خود فشار می دهد، اثر انگشت وی توسط دستگاه مورد شناسایی قرار بگیرد. اپل ماه ژوئیه قبل شرکت AuthenTec را که متخصص امنیت مبتنی بر اثر انگشت است را خریداری کرد.

از دیگر جزئیات ۵S می توان به یک تراشه A7 اپل و یک فلش هوشمند برای دوربین اشاره کرد که احتمالا کیفیت تصاویر را با فلش سفید یا زرد بسته به شرایط بهبود می دهد.

همچنین گفته می گردد که تلفن ۵S همراه آی فن ارزان قیمت که بازارهایی چون چین را هدف گرفته راهی بازار می گردد. آی فن ارزان قیمت مدل تغییر کرده آی فن ۵ است که شاید از آی فن ۵ و ۵S سنگین تر و ضخیم تر باشد. این آی فن به منظور کاهش قیمت از فایبرگلس و پلاستیک ساخته می گردد و در رنگهای متنوع به فروش می رسد.

در ادامه انتشار یافتن این جزئیات این تحلیلگر KGI اشاره کرده است که انتشار یافتن نسخه تازه سیستم عامل iOS 7 نیز همزمان با ورود آی فنهای تازه خواهد بود. این درحالی است که اپل نسخه های تازه از سیستم عامل خود را به عنوان نسخه های بتا سه تا چهارماه پیش از معرفی یک آی فن تازه برای توسعه دهندگان ارائه می کند.

اگر پیش بینی “کو” درست باشد در آن صورت نسخه iOS 7 بین مارس یا آوریل به توسعه دهندگان ارائه خواهد شد.

IT Iran
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.