آیین نکوداشت ناشر پیشکسوت انقلاب اسلامی

تهران/ واحد مرکزی خبر / علمی و فرهنگی /۰۷/۲۲
آیین نکوداشت محمدرضا علیان جاسبی پیشکسوت عرصه انتشارات کتب دینی، انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد.
به گزارش خبرنگار ما، این مراسم با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس حوزه هنری و جمعی از مدیران فرهنگی، نویسندگان و ناشران عرصه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار شد.
دکتر حسینی در سخنرانی خود در این مراسم گفت: جامعه ما امروز به شناسایی و معرفی افرادی نیازداردکه عمری در اشاعه فرهنگ ناب اسلامی تلاش کرده اند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: زمانی که دشمن از هر سو قصد ضربه زدن به فرهنگ دینی و انقلابی ما را دارد باید با هوشیاری کامل به حمایت از فعالان عرصه دین و انقلاب اسلامی بپردازیم.
دکتر حسینی گفت: انتشارات پیام آزادی که دست پرورده آقای علیان است به نوعی همزاد انقلاب اسلامی محسوب می شود اگرچه این شخصیت بزرگوار قبل از انقلاب هم در حوزه انتشارات فعالیت داشت ولی از سال ۵۷ با پایه گذاری انتشارات پیام آزادی فعالیت گسترده ای در حوزه فرهنگ دینی داشت.
وی افزود: چاپ بیش از ۸۰۰ عنوان کتاب در حوزه هایی چون آثار حضرت امام خمینی، انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جنبه های مختلف دینی نقشی مهم در اشاعه فرهنگ اصیل انقلاب اسلامی داشتند و این مایه افتخار عرصه نشر کشور است.
دکتر حسینی گفت: کسانی حتی پس از انقلاب هم سعی داشتند در حوزه های فرهنگی در جهت تضعیف باورهای دینی گام بردارند ولی هوشیاری افرادی چون علیان ها مانع از تحقق خواسته های شوم آنان شد.
وی افزود: شاید برای تشویق ناشران در حد بسیار کمتری در مقایسه با نویسندگان فعالیت شده است و این امر باید با تلاش بیشتر ما جبران شود.
محمدرضا علیان جاسبی در سال ۱۳۲۷ در تهران متولد شد.
وی علاوه بر تاسیس انتشارات پیام آزادی در هیات مدیره مجمع ناشران انقلاب اسلامی، قائم مقام انجمن اسلامی ناشران و عضو انجمن فرهنگی ناشران کودک و نوجوان نیز فعالیت دارد.

محمدرضا علیان جاسبی از مدتی پیش به دلیل شدت بیماری از فعالیت های انتشاراتی خود کنار رفته است.
محسن دعایی، محسن پرویز، صفار هرندی، محمدرضا سرشار، محمد میرکیانی، شفیعی سروستانی، حجت الاسلام زائری و مختارپور از جمله شخصیت های حاضر در مراسم نکوداشت محمدرضا علیان جاسبی بودند.
صدا و تصویر دارد.


IRIBNews RSS ScientificNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.