«آی ‌فیلم» یک شبکه حرفه‌ای

جام جم آنلاین: در عصری که صدها شبکه ماهواره‌ای قابل دریافت و رویت است، می‌توان از رقابت بین شبکه‌ها هم صحبت کرد. البته در این رقابت نباید محتوا را در نظر گرفت، چون هر شبکه‌ای بنا به ماموریتی که دارد، برنامه‌هایی تولید و پخش می‌کند که مستقیما به گرایش‌های فرهنگی و سیاسی کشور‌های صاحب این شبکه‌ها مربوط می‌شود؛ اما از لحاظ فرم و ساختار، همه شبکه‌هایی که روی ماهواره‌های مختلف قرار دارد، می‌توانند با هم رقابت کنند.

بیننده شبکه‌های مختلف فارغ از این‌ که چه برنامه‌هایی را برای تماشا انتخاب می‌کند، به شکل و شمایل یک شبکه هم توجه می‌کند.

مسلما شبکه‌هایی که از استودیو‌های زیبا و میان‌برنامه‌های جذاب استفاده می‌کنند، در گام اول در جذب مخاطب موفق‌تر هستند.

تلویزیون کشور ما هم چند شبکه روی ماهواره دارد که از میان آنها می‌توان به شبکه‌های جام‌جم و آی‌فیلم اشاره کرد؛ شبکه‌هایی که برای مخاطبان ایرانی و خارجی برنامه تولید و پخش می‌کنند و به علت تنوعی که دارند، مخاطبان بیشتری هم در قیاس با شبکه‌های خبری مثل العالم و پرس‌تی وی دارند.

شبکه‌های برون‌مرزی ایران را به نوعی می‌توان آبروی رسانه‌ای ایرانیان دانست.این شبکه‌ها هر اندازه ساختار و فرم جذاب‌تری داشته باشند، بیشتر می‌توانند برای تلویزیون و هنرمندان ایران‌ اعتبار کسب کنند.

یک شبکه اگر حرفه‌ای عمل کند؛ از مجریان آراسته و مجرب بهره ببرد، برای میان‌برنامه‌هایش فکر و ایده داشته باشد و موسیقی‌های مناسب و گوش‌نواز پخش کند، نشانگر این است که مدیران و گردانندگان شبکه کار خود را بلدند و رسانه را می‌شناسند و می‌دانند که آثار خود را باید در بسته‌های زیبا و جذابی ارائه دهند تا مخاطب آنها را برای تماشا انتخاب کند.

شبکه ‌آی‌فیلم که نسبت به دیگر شبکه‌های برون‌مرزی عمر کمتری دارد، نشان داده که بسته‌بندی رسانه‌ای را می‌شناسد و می‌داند باید زیبایی فرم را مورد توجه قرار دهد تا به وسیله این قلاب خوش آب و رنگ بتواند عموم مردم را به مخاطب خود تبدیل کند.

آی‌فیلم، آرم زیبایی دارد که قابل درک برای همه مردم است. تبلیغات برنامه‌هایش مناسب است و بیننده تلویزیون را در نگاه اول جذب می‌کند.

در فواصل برنامه‌ها، مکان‌های دیدنی ایران را در زمانی کوتاه در قالبی زیبا به نمایش می‌گذارد. موسیقی‌هایی که برای پخش انتخاب می‌کند، برای همه مردم از هر ملیت و قومیتی که باشند، شنیدنی است. این شبکه مدتی است انیمیشن‌های بسیار زیبا و با محتوا را به عنوان میان برنامه پخش می‌کند که از میان آنها انیمیشن مترسک، طرفداران زیادی پیدا کرده است.از همه اینها مهم‌تر جدول پخش شبکه ‌آی‌فیلم است که معمولا بدون تغییر، برنامه‌هایی را که اعلام کرده، روی آنتن می‌فرستد.

در دوره‌ای که اینترنت به کمک شبکه‌های تلویزیونی آمده است، پایگاه اطلاع‌رسانی (سایت اینترنتی) آی‌فیلم یکی از بهترین سایت‌های تلویزیونی به شمار می‌آید.

این سایت بخش‌های مختلفی دارد که برای مخاطبان جذابیت‌های خاص خود را دارد .آی‌فیلم یک شبکه برون‌مرزی حرفه‌ای است که می‌تواند برای دیگر شبکه‌های ایرانی که روی ماهواره قرار دارد، الگو باشد.

طاهره آشیانی – دبیر گروه رادیو و تلویزیون


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.