آژانس بین‌المللی انرژی اتمی: از خاموشی نیروگاه بوشهر مطلعیم

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در بیانیه‌ای اعلام کرد که سازمان انرژی اتمی ایران این آژانس را در جریان خاموشی موقت نیروگاه اتمی بوشهر قرار داده است.

به گزارش ممتازنیوز، آژانس یین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه(۳۱ خرداد) در بیانیه‌ای که در سایت خود منتشر کرده، آورده است: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در جریان اطلاعیه سازمان انرژی اتمی ایران مبنی‌بر خاموشی موقت نیروگاه بوشهر به دلیل مشکلات فنی قرار گرفته است. این بیانیه شبانه در سایت آژانس انرژی اتمی ایران قرار گرفته و حاکی از آن است تا چند روز آینده به شبکه سراسری برق ایران بازخواهد گشت.

در انتهای این بیانیه آمده است: مطابق با رویه‌های معمول، با سازمان انرژی اتمی ایران برای کسب اطلاعات بیشتر در تماس هستیم.

به گزارش ممتازنیوز، روابط عمومی سازمان انرژی اتمی پیشتر اعلام کرده بود: “به دنبال بروز نقص فنی در نیروگاه بوشهر و پس از اطلاع قبلی یک‌روزه به وزارت نیرو، این نیروگاه بطور موقت خاموش و از شبکه سراسری برق خارج شد.
بدیهی است پس از رفع نقص فنی و ظرف چند روز آینده این نیروگاه مجددا به شبکه سراسری برق خواهد پیوست.”

پیشتر شرکت توانیر در اطلاعیه‌ای با درخواست از مردم برای صرفه‌جویی در مصرف برق، اعلام کرده بود، “با توجه به پیش‌بینی افزایش دما در اغلب نقاط کشور و تداوم آن تا پایان هفته جاری، همچنین محدودیت‌های ایجادشده در بخش تولید به دلیل تعمیرات واحد نیروگاه بوشهر که تا آخر هفته به طول می‌انجامد، از عموم هموطنان درخواست می‌کنیم به منظور کمک به تامین برق و جلوگیری از بروز خاموشی به‌ویژه در این شرایط، نسبت به کاهش مصرف برق خود در فاصله ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸ اقدام کنند.”

انتهای پیام

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.