آیا ادغام سیاسی و اقتصادی در اتحادیه اروپا شدنی است؟

بهرام قاسمی در گفتگو با خبرآنلاین با تاکید براینکه بسیاری حتی “یورو ” را نیز محصول یک ادغام سیاسی می دانند گفت: ادغام کامل اقتصادی و سیاسی نیازمند چشم پوشی حاکمیت های ملی از بخشی از اختیارات خود به نفع اتحادیه می باشد. بسیاری آن را دست نایافتنی و ناشدنی می دانند.
سفیر پیشین کشورمان در ایتالیا و اسپانیا در ادامه توضیح داد که در بروکسل بر کلیات طرح ادغام اقتصادی و پولی و ایجاد مکانیزم های لازم نظارتی در زمینۀ امور بانکی و بودجه ای و بحث پیمان جدید مالی نیز باز مطرح و تفاهماتی نیز صورت گرفت. بحث بودجه سالانۀ کشورها و ایجاد مکانیزمی جهت نظارت دقیق بر بودجه موضوع بسیار مهمی است که به عقیدۀ بسیاری از صاحب نظران در ابتدای تأسیس یورو باید بدان توجه و مکانیزم های نظارتی لازم برای آنها تعریف می شد. آنها بروز بحران و مشکل در حوزه یورو در سالیان اخیر را ناشی از فقدان توجه وعدم نظارت بر بودجه و هزینه ها در کشورهای عضو میدانند.
از نظر بهرام قاسمی مهمترین تصمیم نشست بروکسل ایجاد یک نهاد نظارتی برای بانکها بود. از شورای اروپا درخواست شده است که به سرعت برای اجرایی شدن این طرح اقدام نماید و قرار است تا پایان سال جاری نتایج این بررسی مشخص شود. تخصیص یک نهاد نظارتی به این معنی است که به جای نظارت سه نهاد مالی قدرتمند و شرایط سخت گیرانه اقتصادی برای دریافت وام، یک نهاد واحد نظارتی، وامها را کنترل کند.
۴۹۲۶۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.