آیا زلزله تهران جدی است؟

بینا- استاندار تهران با اشاره به اینکه زلزله در تهران را جدی‌ گرفته‌ایم، گفت: کارهای زیادی برای نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران زمین مانده است.
مرتضی تمدن در پاسخ به پرسشی مبنی براینکه در مقابله با زلزله احتمالی در تهران چه میزان آمادگی دارید اظهار داشت: تا قبل از زلزله آذربایجان نیز زلزله در تهران را جدی گرفته‌ بودیم.
وی افزود: در حال تلاش هستیم تا استان تهران را برای شرایطی مشابه زلزله آذربایجان آماده کنیم.
تمدن به مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در استان تهران اشاره کرد و گفت: در اغلب شهرها و روستاهای استان به غیر از شهر تهران کار مقاوم‌سازی مسکن‌‌های روستایی به خوبی پیش می‌رود.

۱۵ هزار واحد مسکونی روستایی مقاوم سازی شده‌اند
تمدن با بیان اینکه ۱۵ هزار مسکن روستایی مقاوم‌‌سازی شده و بعد از ماه مبارک رمضان افتتاح می‌شوند، گفت: در زلزله آذربایجان خانه‌هایی که مقاوم‌سازی شدند سالم مانده ولی خانه‌های فرسوده بیشترین آسیب را دیده‌اند.
وی افزود: بحث مقاوم‌سازی خانه‌های مسکونی روستایی باید جدی گرفته شود و تهران در این خصوص به خوبی پیش رفته است.
تمدن با بیان اینکه مقاوم‌سازی خانه‌ها در روستاهای استان تهران در دست اقدام است، بیان داشت: در شهرهای استان به غیر از شهر تهران روند نوسازی بافت‌های فرسوده پیشرفت خوبی داشته اما در شهر تهران در این خصوص کارهای زیادی بر روی زمین مانده است.
استاندار تهران با تأکید براینکه یکی از نکات آسیب‌پذیر در وقوع زلزله بافت‌های فرسوده است، گفت: نوسازی و مقاوم‌سازی باید با شتاب بیشتری انجام شود.
وی افزود: در این راستا دولت اهرم‌های لازم را در این خصوص از طریق تسهیلات در نظر گرفته است.
تمدن با بیان اینکه در بخش‌های دیگر آمادگی در مقابل زلزله پیش‌بینی‌های لازم شده است بیان داشت: ۳۰۰ میلیارد ریال تجهیزات وارد ناوگان مدیریت بحران استان شده که شامل بیمارستان و آشپزخانه صحرایی و ماشین‌آلات آواربرداری است.

۷ سایت اسکان اضظراری بزودی افتتاح می‌شود
استاندار تهران بیان داشت: براساس مصوبه سال گذشته باید در استان ۲۲ سایت اسکان اضطراری ساخته می‌شد که از این تعداد ۱۵ ایستگاه به بهره‌برداری رسیده و ۷ جایگاه دیگر نیز در آینده افتتاح می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: در سال جاری نیز ۲۲ سایت اسکان اضطراری در استان تهران احداث می‌شود.
تمدن با تأکید براینکه مدیریت بحران فقط اداره کردن زلزله نیست، گفت: وقتی زلزله‌ایی در تهران رخ می‌دهد نحوه خروج، بازسازی، مسائل فردی، امنیتی و اقتصادی کلانی را در بر می‌گیرد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.