آیا می دانید که نتیجه دوستی های اینترنتی چه می گردد؟

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ شنبه ۶ آبان ۹۱،

برای آنکه بدانید دوستی های اینترنتی و نتیجه این ارتباط ها چه می گردد iبهتر است خبر زیر را مطالعه نمایید.

دکتر فربد فدایی مدیر گروه روانپزشکی دانشگاه علوم iبهزیستی و توانبخشی در گفتگو با خبرنگار  iبهداشت درمان باشگاه خبرنگاران گفت:  دوستی های اینترنتی با ابهام و پرده پوشی و گاهی با فریب آغاز می گردد و iبه اصطلاح سالی که نکوست از iبهارش پیداست.

وی تصریح نمود: انسان عادی در ارتباط با دیگران تنها حدود ۱۰ درصد iبه اطلاعات رد و بدل شده توسط کلمات متکی است و ۹۰ درصد باقی عناصر ارتباطی بین دو انسان دیگر را لحن صدا، زیر و بم آن و حالات چهره و حالات بدن تشکیل می دهد.

فدایی گفت: بسیاری از اوقات انسان با حذف واژه ها و فقط از طریق لحن صدا می تواند محتوای کلام دیگری را دریابد و حال بیندیشد که از ارتباطی که ۹۰ درصد آن حذف شده است چه  چیزی را می توان فهمید و استنباط نمود.

این متخصص روانپزشکی متذکر شد:آنانکه iبه دنبال دوستی اینترنتی می باشند iبه صورت یک قاعده نمی توانند iبه صورت iبهنجار با دیگران تماس داشته باشند که این یار iبه سبب اهداف و نیات نادرست آنان است و یا iبه سبب مشکل های شخصی و رفتاری آنان است،که امکان روبرویی iبهنجار را نمی دهد و در این گونه ارتباط ها کلمه ها پوششی می شوند تا نیات واقعی فرد را که iبه طور عمومی مشفقانه نمی باش، پنهان نمایند.

وی اضافه نمود: واژه ها iبه عوض آنکه پلی برای رسیدن iبه حقیقت باشند، تبدیل iبه جامه ای مبدل برای پوشاندن واقعیت می شوند و وسیله ای برای فریب یا تحقیر طرف مقابل می گردد.

فدایی خاطر نشان نمود: iبه طور عمومی در دوستیهای اینترنتی فردی که خود را شایسته و ارزشمند نمی بیند iبه پشت کامپیوتر پناه برده است تا شناخته نشود.

وی تاکید نمود: اولین ومهمترین شرط دوستی که بیان حقیقت است در اولین گام نقض می گردد و این خشتی است که کج گذاشته می گردد و در نهایت بنا تا ثریا کج بالا می رود، دوستی های اینترنتی سبب انزوای شخصی و دوری بیشتر او از جهان واقعی انسان ها و بیگانگی هر چه بیشتر با عواطف انسانی می گردد./ع۲


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.