آیا پنج شنبه ها، مدارس تعطیلند؟ آموزش و پرورش: بله – مجلس: خیر

زهرا تالانی: از منظر کمیسیون آموزش مدارس پنج‌شنبه‌ها تعطیل نیستند، اما حمیدرضا حاجی بابایی، وزیر آموزش و پرورش با قاطعیت اعلام کرده است که دانش آموزان پنج شنبه ها به مدرسه نمی روند.
به گزارش ممتازنیوز، وزیر آموزش و پرورش در مراسم نواختن زنگ روز اول مدرسه اعلام کرد که برنامه های رسمی آموزش و پرورش در ۵ روز تعریف شده است و هیچ کس نمی تواند برنامه رسمی و مصوب آموزش را پنج شنبه برگزار کند. یعنی مصوبه ما از روز اول تا امروز این موضوع بوده که کسی نمی تواند برنامه مصوب آموزشی را در روزهای پنج شنبه برگزار کند؛ به این معنی که اگر پایه اول دبیرستان ۳۲ ساعت در هفته درس دارد، یک ساعت آن را نیز نمی توان، پنج شنبه گذاشت.
به گفته او مسئولان مدرسه می توانند برنامه هایی را برای روز پنج شنبه پیش بینی کنند: اگر خانواده ها راضی بودند فرزند خود را به مدرسه می فرستند و هیچ اجباری در این خصوص نیست؛ چرا که از نظر ما دقیقه ای برای تعلیم و تربیت تعطیل نیست و تعلیم و تربیت در کنار خانواده در روزهای پنج شنبه، جمعه و بعدازظهرها هم هست، اما این برنامه ها شکل دیگری پیدا می کند.
پنج شنبه تعطیل نیست
این اظهارات وزیر آموزش و پرورش درحالی است که قرار بود هفته گذشته طرح دوفوریتی لغو تعطیلی پنج شنبه های مدارس در مجلس تصویب شود که به دلیل نزدیک بودن به سال تحصسلی به سال بعد موکول شد.
جواد هروی نایب رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان این‌که از منظر کمیسیون آموزش مدارس پنج شنبه‌ها به هیچ عنوان تعطیل نیستند، می گوید: تعطیلی روز پنج شنبه‌ها طرحی است که امروز در بسیاری از سازمان های دولتی در حال انجام است، آموزش و پرورش نیز از این لحاظ که فشار سنگینی را به دانش آموزان وارد نکند و بتواند برخی از طرح های عقب‌افتاده مانند اردوها و فعالیت های فوق‌برنامه را اجرایی کند این گونه با سایر سازمانها همسو شده است.
او می گوید: پنج شنبه‌ها نباید تعطیل یاشد و دانش آموزان برای فعالیتهای فوق‌برنامه از سوی مدارس باید باز باشند و تنها به این دلیل مجلس موافقت کرده است.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.