آیت‌الله اراکی بر حفظ وحدت در برابر توطئه‌های دشمنان تاکید کرد

اردیبهشت ۱۴۰۳

دبیرکل مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اسلامی در دومین روز سفرخود به لبنان با شیخ عبدالامیر قبلان نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان دیدار و پیرامون مسائل مختلف بحث و تبادل نظر کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی ممتاز نیوز، آیت‌الله محسن اراکی در این ملاقات که غضنفر رکن‌آبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان نیز حضور داشت، با تشریح تحولات منطقه و سوریه به تلاش‌های دشمنان برای ایجاد فتنه در میان ملت‌های منطقه اشاره و بر ضرورت حفظ وحدت در برابر توطئه‌های آنان تأکید کرد.

وی با تأکید بر ضرورت تقریب میان مذاهب اسلامی اظهار کرد: رژیم اشغالگر قدس دشمن تمام مردم منطقه و همه مذاهب و ادیان است و در دستیابی به اهداف خود به هیچ دین و آئینی پایبند نبوده و ضمن ایجاد فتنه مذهبی، در صدد شکستن اراده نیروهای مقاوم در برابر آن رژیم می‌باشد.

وی با تأکید بر جایگاه رفیع لبنان در مقابله فکری در منطقه اظهار کرد: به سبب همزیستی بلندمدت ادیان و مذاهب در لبنان ، مجمع جهانی تقریب بین مذاهب اولین دفتر خارجی خود را در این کشور افتتاح و شیخ حسان عبدالله از علمای برجسته لبنانی را به عنوان نماینده این مجمع تعیین کرد.

شیخ عبدالامیر قبلان نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز ضمن استقبال از آغاز به کار نمایندگی مجمع تقریب بین مذاهب اسلامی در لبنان با اشاره به جایگاه ممتاز جمهوری اسلامی ایران در ایجاد وحدت بین مسلمانان و پیروان دیگر ادیان الهی اظهار کرد: تقریب بین مذاهب بسیار مهم و ضروری است و باید در چارچوب سیره ائمه هدی و با برنامه‌ریزی دقیقی انجام گیرد.

نائب رییس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان با اشاره به جنایت عوامل آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه مسیحی نشین معلولا در سوریه، اظهار داشت برای دشمنان دین و مذهب مردم منطقه مهم نیست و جنایت های آنان همه را آزرده است.

شیخ عبدالامیر قبلان از ایفای نقش مثبت جمهوری اسلامی ایران در لبنان در جهت تقویت وحدت میان تمامی طوائف و مذاهب تقدیر کرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.