آیت الله خاتمی: ورزش معنوی باید در سراسر کشور رایج شود

ساخت مسجد در مجموعه ورزشی آزادی را به فال نیک می‌گیریم

امام جمعه موقت تهران گفت: مهم‌ترین ممیزه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معنویت است و اگر آنرا از این نظام حذف کنیم، روح این نظام حذف خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی برنا، آیت الله سید احمد خاتمی که در مراسم احداث مسجد امیر المومنین در مجموعه ورزشی آزادی سخن می گفت، اظهار داشت: بحث ساختن مسجد در ورزشگاه‌ها باید ۳۳ سال پیش و بعد از پیروزی انقلاب صورت می‌گرفت و ما این اقدام را به فال نیک می گیریم .

وی با بیان اینکه معنویات ستون فقرات نظام اسلامی است، گفت: مهم‌ترین ممیزه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران معنویت است و اگر آنرا را از این نظام حذف کنیم، روح این نظام حذف خواهد شد.

خاتمی افزود: ما هیچ وقت ادعا نکرده‌ایم که نظامی‌ترین، پولدارترین یا صنعتی‌ترین کشور جهان هستیم، اما بارها تاکید کردیم که تنها نظامی که دین در تمامی بخش های آن جاری است، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

امام جمعه موقت تهران به اهمیت دین در عرصه ورزش اشاره کرد و گفت: ما افراد متدین زیادی در عرصه ورزشی داریم. به عنوان مثال جوانی که در یک رویداد مهم بین المللی پس از کسب موفقیت نام حضرت ابوالفضل را بر زبان می آورد و بر آن بوسه می زند،بیانگر حضور جوانان ارزشمدار و دینی در جمع ورزشی هاست . اما باید این فرهنگ یعنی ورزش معنوی در سراسر کشور رایج شود.

امام جمعه موقت تهران عنوان کرد: چرا مقام معظم رهبری وقتی یک ورزشکار به نام حضرت ابوالفضل که روی لباسش حک شده، بوسه می‌زند، بلافاصله پیام می‌دهند؟ این موضوع به خاطر آن است که ایشان بعد معنویت را مورد توجه قرار داده‌اند. هر چند قهرمان شدن یک ارزش محسوب می‌شود، اما اگر قهرمانی در کنار معنویت باشد، ارزش آن بیشتر است.

خاتمی یکی از راهکارهای گسترش معنویت را ساختن مساجد، عنوان کرد و گفت: پیامبر فرموده‌اند که «هر جا می‌خواهید معنویت بیاورید از مساجد شروع کنید.» البته باید توجه داشت که کارکرد مسجد فقط نماز نیست، بلکه به گفته پیامبر مسجد هشت کارکرد همچون تقویت مبادی اعتقادی، آموزش احکام دینی، عرضه اخلاق اسلامی، ارتقای دانش روز دارد.

وی درادامه از مسجد به عنوان محلی برای تجمیع تشکل‌های برادران و خواهران دینی نام برد و تاکید کرد:باید در مساجد ضمن تبیین راه مستقیم برای همگان ، راه‌های نادرست و مواضع غلط نیز بیان ‌شود؛ چراکه مسجد محل تدریس در حوزه اخلاقیات است. آنگونه که مسئولان ورزش برای شکوه و عظمت ورزش در میادین بین المللی تلاش می کنند، باید در حوزه فرهنگ و توسعه ورزش ارزشی و معنوی نیز برنامه داشته باشند .


آخرین اخبار

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.