آیت الله مهدوی‌کنی: نباید کسانی که به درد انقلاب می‌خورند، حذف کرد/ حزب مؤتلفه نسل جدید را به میدان آورد

آیت‌الله مهدوی‌کنی در دیدار با خانواده شهدا و اعضای شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، با تاکید بر اینکه “باید قدردان ثمرات انقلاب اسلامی باشیم” خطاب به اعضای موتلفه گفت: شما در موتلفه اسلامی سابقه انقلابی دارید و سالها فراز و نشیب مبارزه را دیده‌اید.

وی افزود: انقلاب اسلامی نعمت بسیار بزرگی است که به رهبری امام و روحانیت فداکاری جوانهای متدین و انقلابی که بسیاری از آنها به درجه رفیع شهادت رسیده‌اند به دست آمده و تقدیر و سپاس از آن، فریضه‌ای دینی و ملی است.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم، به حرکت انبیاء الهی اشاره و اظهار کرد: انقلاب اسلامی ادامه‌دهنده قیام انبیا الهی بوده است و برخلاف اظهارات گروه وهابی که بزرگداشت گذشتگان را بدعت می‌دانند، یادآوری و تکریم انبیاء، از سنن الهی و قرآنی است. آیات مختلفی از قرآن وجود دارد که پیامبر و مؤمنان را به یادآوری سرگذشت انبیاء سفارش می‌کند.

مهدوی‌کنی با بیان اینکه “یادآوری حرکت و قیام انبیاء موجب می‌شود قدردان امر مقدس آنها باشیم و یاد آنها ما را به ادامه راه دعوت می‌کند”، تاکید کرد: اگر می‌خواهیم انقلاب باقی بماند باید راه انبیاء را ادامه دهیم. گرامیداشت یاد شهدای موتلفه اسلامی کاری قرآنی است. امام خمینی(ره) در قیام برای تشکیل انقلاب اسلامی و به تعبیر امروز بیداری اسلامی، کار مسلحانه را نمی‌پسندیدند اما این حرکتی که توسط شهدای موتلفه اسلامی انجام شد مورد قبول ایشان قرار گرفت.

دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در ادامه یادآور شد: در زمان خفقان رژیم ستمشاهی، جرقه‌ای لازم بود که مردم بیدار شوند و آن جرقه، ابتکاری از شهدای موتلفه اسلامی بود. امام خمینی (ره) شاه را منشاء فساد می‌دانستند و به هیچ چیز جز برکناری این جرثومه فساد راضی نمی‌شدند. کاپیتولاسیون نشانه‌ای از جریانات شاه‌پرستی در کشور بود که اعدام انقلابی حسنعلی منصور توسط اعضای جوان موتلفه اسلامی حرکتی در راستای شروع انقلاب اسلامی در دوران امام (ره) بود.

وی با بیان اینکه “امروز قیام‌های مردم مسلمان منطقه و بیداری اسلامی از انقلاب اسلامی ایران سرچشمه گرفته است و انقلاب اسلامی ایران از حرکت حزب موتلفه اسلامی آغاز شد”، اضافه کرد: ارتباط با روحانیت و مرجعیت همواره باید حفظ شود زیرا در کارها باید مجوز شرعی وجود داشته باشد. موتلفه اسلامی نام بسیار خوبی دارد؛ موتلفه از ائتلاف به وجود آمده است. من در انتخابات اخیر مجلس شورای اسلامی بارها گفتم که منظور از وحدت، ائتلاف است. امروز نیز نباید نقاط مشترک را رها کنیم و به بهانه اختلاف سلائق از ائتلاف دست برداریم.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه “ائتلاف در سایه امامت و ولایت شکل می‌گیرد”، اظهار کرد: امامت منشاء پیدایش نظام و بقاء آن است و اگر می‌خواهیم ائتلاف داشته باشیم باید به امام خود نگاه کنیم که امام حاضر ما امروز امام خامنه‌ای هستند. اختلاف منشاء تکامل است و اگر منجر به ائتلاف شود خوب است و در راه خدا باید جمعی کار کرد.

مهدوی‌کنی در بخش دیگری از سخنان خود، با اشاره به لزوم جذب حداکثری گفت: کسانی را که به درد انقلاب می‌خورند باید حفظ کرد و حذف نکرد. ممکن است افرادی اشکالاتی داشته باشند اما نباید خوبی‌های انسان‌ها را نادیده گرفت، مگر آنها که روح جمعی نداشته باشند و حضور آنان غیرقابل تحمل باشد. ما باید با سعه صدر جا را برای دیگران باز کنیم و تنگ‌نظری‌ها را به کناری بگذاریم. قرآن هم به ما دستور می دهد که به دور خودتان حصار نکشید تا خدا راه را بر شما باز کند.

وی با بیان اینکه “حزب مؤتلفه در دوره جدید باید با سعه صدر نسل جدید را به میدان آورد و حزب را با نسل گذشته محصور نکند”، افزود: اتصال به روحانیت و نظام ولایت، ما را به وحدت و ائتلاف می‌رساند. مسلمانان باید با همکاری و وحدت در عمل در برابر دشمنان اسلام مبارزه کنند.

رئیس مجلس خبرگان رهبری با اشاره به وظایف مجلس نهم خاطرنشان کرد: نمایندگان مجلس باید با هم برادرانه رفتار کنند. ما اگر می‌خواهیم انقلاب را حفظ کنیم باید با هم ائتلاف کنیم و از حذف یکدیگر بپرهیزیم. نباید به گونه‌ای شود که به یکباره کسی برای انقلاب نماند. مردم در صحنه هستند و مسائل را می‌بینند. آیا واقعا وظیفه ما در انقلاب این است که یکدیگر را تخریب کنیم؟

مهدوی‌کنی به وظایف مجلس خبرگان از جمله نظارت بر کار رهبری اشاره کرد و افزود: نظارت خبرگان بر رهبری، نظارت حراستی است؛ یعنی اینکه نگذاریم رهبری مورد هجمه قرار گیرد. باید سینه خود را در مقابل تهاجم دشمنان سپر کنیم تا رهبری ضربه نخورد.

وی در پایان صحبت‌های خود، امتیاز حزب موتلفه اسلامی را ارتباط آن با روحانیت دانست و گفت: حزب موتلفه اسلامی همواره صداقت داشته و دلیل بقای این حزب نیز همین صداقت است. خیلی از تشکل‌ها در تاریخ انقلاب به وجود آمده و حذف شده‌اند اما شما به دلیل ارتباط صادقانه با روحانیت حفظ شده‌اید.
/۲۷۲۷

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.