آیت الله هاشمی رفسنجانی: رهبری بخواهند درباره عربستان کمک می‌کنم

گردآوری توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز

نوشته شده در تاریخ ۱۱/آذر/ – ۱۱:۲۵ و در حوزه های سیاسی – ۰ نظر

خبرگزاری : به دنبال پیشنهاد آیت الله وحیدخراسانی مبنی بر سفر هاشمی رفسنجانی به عربستان، که بازخوردهای مثبت بسیاری در سطح جامعه داشت، پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله هاشمی، بخشی از گفت‌وگوی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با روزنامه آساهی را بازنشر کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی آیت الله هاشمی رفسنجانی، در گزیده مصاحبه تیرماه سالجاری رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با روزنامه آساهی آمده است:

خبرنگار آساهی: اخیرا سفیر ایران در عربستان  به دیدار جنابعالی آمده بود. گویا تصمیم به سفر داشتید. چگونه می‌خواهید رابطه با عربستان را در اولویت کارهای خود قرار دهید؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی: اگر زمانی به عربستان سفر کنم، سفر زیارتی خواهد بود. چون مسائلی که مربوط به رهبری و دولت می‌شود، مسئولیت‌های من نیست. بهبود روابط با عربستان در اولویت برنامه‌های من است که هر وقت کمک بخواهند، کمک می‌کنم.

خبرنگار آساهی: کشور شما بر اساس ولایت فقیه است، چگونه می‌توانید با کشور پادشاهی عربستان همکاری کنید؟

آیت الله هاشمی رفسنجانی : امروزه جز در ایران، هیچ کشور در قانون اساسی خویش «ولایت فقیه» ندارد، مگر با کشورهای مختلف دنیا همکاری نمی‌کنیم؟ همکاری کشورها بر اساس اصول دیپلماسی است و هر کشوری شرایط خاص خودش را دارد.

گفتنی است، آیت‌الله وحید خراسانی اخیرا در دیداری با مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، ضمن بیان اینکه “اسرائیل و سعودی از رسیدن مذاکرات هسته‌ای به نتیجه مطلوب ممانعت کردند”، تأکید کرده است: راه قطعی این است که آقای هاشمی به عربستان سفر کند.

دکتر طه هاشمی، معاون فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد با نقل قولی از این مرجع تقلید، در صفحه شخصی خود نوشت: آیت الله وحید خراسانی چند بار تأکید کردند که باید این سفر انجام شود چون تنها شخصیتی که می‌تواند عربستان را مجاب کند، آقای هاشمی است. سفر او به نفع جهان اسلام و ایران است.

انتهای پیام/ 

خبرگزاری آنا – سیاسی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.