آیین‌نامه تجمعات قانونی بزودی نهایی و اجرایی می‌شود

یک فعال سیاسی گفت: آیین نامه برگزاری تجمعات قانونی به زودی نهایی شده و به اجرا در می‌آید.

آیین‌نامه تجمعات قانونی بزودی نهایی و اجرایی می‌شود

به گزارش ممتاز نیوز، حسین کنعانی‌مقدم، درباره نشست اخیر دفتر سیاسی وزارت کشور با نمایندگان خانه احزاب ایران برای  بررسی پیش‌نویس آیین نامه تجمعات قانونی، اظهار کرد: در این جلسه پیش‌نویس آیین‌نامه‌ای که تهیه شده بود، توسط نمایندگان سه جریان اصلاح‌طلب، اصولگرا و مستقل خانه احزاب بررسی شد. من معتقدم اقدام بسیار خوبی از سوی وزارت کشور انجام شد و امیدوارم زودتر این آیین‌نامه اجرایی شود.

وی با بیان اینکه در قانون اساسی و قانون احزاب، بحث تجمعات قانونی وجود دارد، خاطرنشان کرد: اکنون وزارت کشور در حال نهایی کردن آیین‌نامه برای اجرای این قانون است. البته این آیین نامه با مشورت و بررسی نهادهای نظامی، انتظامی، شورای امنتی کشور  و شورای عالی امنیت ملی تهیه شده است.

این فعال سیاسی ادامه داد: براساس این آیین‌نامه، احزاب ملی در تهران برای برگزاری تجمعات قانونی باید از معاونت سیاسی وزارت کشور و احزاب استانی مجوز خود را از استانداری‌ها و فرمانداری‌ها دریافت کنند. نیروی انتظامی هم مسئول تامین امنیت تجمعات خواهد بود.

کنعانی‌مقدم در پایان گفت: وزارت کشور تاکید دارد این آیین‌نامه سریعتر نهایی شود تا بستر برای برگزاری تجمعات قانونی فراهم شود. من هم معتقدم که با اقداماتی که تاکنون در این زمینه انجام شده است، این آیین نامه به زودی نهایی شده و به اجرا در می‌آید.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.