آیین آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تهران برگزار شد

آیین آغاز سال تحصیلی مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) تهران برگزار شد

به گزارش شبکه ایران، در مراسم افتتاحیه دروس مرکز فقهی ائمه اطهار(علیهم السلام) که عصر روز چهارشنبه در محل این مرکز در تهران برگزار شد حجت الاسلام قنبری گزارش کوتاهی از عملکرد مرکز فقهی ائمه اطهار ارائه کرد.
سپس آیت‌الله محمد جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) با استناد به حدیثی از امام جعفر صادق(ع) خطاب به علمای دینی (اذا رأیتم العالم محبا لدنیاه فاتهموه علی دینکم فإن کل محب لشی ء یحوط ما أحب ) رواج مدرک گرایی و ورود پول و مادیات در میان طلاب را از آفت‌ها و آسیب‌های بزرگ پیش روی حوزه‌های علمیه برشمرد.

                     
رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر این نکته که دین را باید برای خدا یاد گرفت، معیار آن را بیان احکام دین در شرایط حساس دانست و افزود: امام خمینی رضوان‌الله تعالی علیه در قضیه سلمان رشدی حکم محکم اسلام را بیان کرد البته فرمود می‌دانم ده‌ها سال دیگر عده‌ای می‌آیند و تحلیل‌های غیرصحیح می‌کنند که چرا چنین حرکتی شد اما این حکم خداست و باید حکم خدا را بیان و اجرا کرد. قضایایی که امروز مطرح است و اهانتی که به پیامبر اکرم(ص) شد، کشف از این حقیقت می‌کند که دنباله همان جریان سلمان رشدی است.
تعطیلی کلاس‌های بانوان مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) به علت نبود مکان کلاس
در حاشیه مراسم آغاز سال تحصیلی جدید مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) حجت الاسلام قنبری از مسئولین این مرکز در تهران به خبرنگار شبکه ایران گفت: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) شعبه تهران از سال ۱۳۸۶ آغاز به کار کرد و هم اکنون قریب ۱۰۰ نفر طلبه در این مرکز مشغول به تحصیل هستند و از برجسته‌ترین اساتید حوزه‌های علمیه بهره می‌برند.

                 
وی همچنین اظهار داشت: مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) علاوه بر تهران در مراکز قم، مشهد، سوریه، مالزی، لندن، افغانستان و مسکو فعال است. نسبت به مراکز دیگر مرکز نوپایی هستیم و در تلاش هستیم همانند مراکز مشهد و قم به جایگاه یکی از مراکز مهم فقهی برسیم.
حجت الاسلام قنبری درباره علت تعطیلی کلاس‌های بانوان توضیح داد: در سال گذشته برای اولین بار و به عنوان اولین مرکز کلاس‌های مختص بانوان نیز به صورت رسمی و مستقل برپا شد اما متاسفانه به علت نداشتن فضا و مکان مستقل برای برگزاری جلسات و تداخل کلاس خانم‌ها و آقایان امسال برنامه‌ای در این زمینه نداریم.
وی در ادامه افزود: کلاس ها بانوان با استقبال خوبی مواجه شد چرا که به اذعان خودشان برگزاری کلاس‌هایی در این سطح در شهر تهران بسیار محدود است.
حجت الاسلام قنبری در پایان تصریح کرد: شرکت در کلاس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) برای عموم آزاد است اما چون سطح کلاس بالاست عموما از میان طلاب پایه پنجم حوزه علمیه برای حضور در کلاس نام نویس می‍‌‌ شود.
گفتنی است، واحد تهران مرکز فقهی ائمه اطهار(ع) واقع در بلوار قیام است و در سطوح عالی درس خارج و رسائل و مکاسب، فعالیت می‌کند و کلاس های درس روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۵ االی ۱۷:۳۰ دایر است.
پایان مطلب/
 


شبکه ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.