آی پد در دستان خلبانان ایرباس

نوآوری حرف اول را در نمایشگاه صنایع هوایی در فارنبرا می زند. تکنولوژیهای نو در صنعت حمل و نقل هوایی در این نمایشگاه، خود را در شکل پروژه های اجرایی به مخاطبان معرفی کرده اند.

به گزارش یورونیوز، برخی از آنها هیچ شباهتی به ابزارهای امروزی ندارند و سازندگانشان ادعا می کنند که آینده صنعت هوانوردی را در سالهای آینده رقم می زنند.

شرکت اروپایی ایرباس آی پد را به داخل کابین خلبان آورده است. ابزار لمسی که در زندگی روزانه میلیونها نفر به کار گرفته می شود، می تواند به خلبان برای محاسبات پرواز کمک کند.

دیدیه لو، از مسئولان شرکت ایرباس می گوید: «بچه های ما از آی پد هر روز استفاده می کنند. حالا ما می توانیم سیستم مشابهی را به کاربران هواپیماهای ایرباس خود معرفی کنیم. مخصوصا این که چنین ابزاری از نظر تکنولوژیکی و سادگی فوق العاده است.»

در نمایشگاه هوایی فارنبرا غرفه مخصوصی برای نوآوری و اختراعات جدید وجود دارد. در این غرفه پروژه های خلاقانه که اغلب در اروپا بر روی آنها کار شده است به نمایش گذاشته می شوند. دانشگاه های اروپایی از جمله دانشگاه کاردیف ولز پروژه های خود را به اینجا آورده اند. محصول دانشگاه کاردیف آسیبهایی را که بدنه هواپیما وارد می شود در همان لحظه شناسایی می کند.

کارول فدرستون، مسئول این پروژه می گوید: «کار این ابزار یافتن مشکلات بدنه هواپیما است. به این ترتیب ما قادر خواهیم بود که در همان مراحل اولیه پدید آمدن مشکل، آن را شناسایی کنیم. سنسورها یا حسگرهایی در درون سازه کامپوزیتی بدنه کار گذاشته شده اند که هر گونه موج ایجاد شده ناشی از آسیب را جذب می کنند. سیگنالی که این سنسورها جذب می کنند حاوی اطلاعاتی است که می تواند محل دقیق آسیب را نشان بدهد.»

شرکت ویرجین هم برای اولین بار از فضاپیمای مسافرتی خود در اندازه واقعی پرده برداری کرد.
این فضاپیما که قرار است گردشگران را راهی قلمروی ناشناخته فضا کند، به زودی در خاک آمریکا پروازهای آزمایشی خود را پشت سر می گذارد.

صدها نفر برای سفر با این فضاپیما اعلام آمادگی کرده اند. بلیط رفت و برگشت به فضا: ۲۰۰ هزار دلار.


JazabNews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.