آ.آر.دِ:ترکیدن حباب مسکن دراسپانیابیکاری واعتبارات وصول نشده راعیان کرد

تهران / واحد مرکزی خبر / اقتصادی /۰۳/۲۳

۰۰:۰۰:۰۰٫۱۰
ترکیدن «حباب مسکن» در اسپانیا، بیکاری فزاینده و میلیاردها یورو تسهیلات بانکی سوخته را آشکار کرد.
به گزارش مونیتورینگ اخبار خارجی مونیتورینگ، آنه کارین لامرز، خبرنگار «برنامه آینه هفته» کانال اول تلویزیون دولتی آلمان، «آ.آر.دِ» در اینباره اعلام کرد: پلیس مادرید برای جلوگیری از اعتراض فعالان اجتماعی از گلوله های پلاستیکی و باتوم استفاده می کند. وی با اشاره به اینکه این روزها چنین صحنه هایی، همه روزه در اسپانیا اتفاق می افتند، افزود: در واقع همه روزه، خانواده هایی هستند که بعلت درماندگی از بازپرداخت تسهیلاتی که دریافت کرده اند بدست با قاطعیت و برخورد پلیس روبرو می شوند. پاکو هرناندز از بخش زیانهای (املاک) رهنی در این ارتباط اظهار داشت:
۰۰:۰۰:۱۹٫۲۴
اقدامات خطرناکی برای هزاران نفری که در این کشور زندگی می کنند در حال رخ دادن است. بعنوان مثال این آپارتمان، زمانی بین یکصد و هشتاد یا دویست هزار یورو می ارزید اما در بازار امروز شاید فقط نهصد هزار یورو بیارزد.
خبرنگار این شبکه تلویزیون دولتی آلمان با اشاره به اینکه در حال حاضر بزرگترین مشکل اسپانیا (بحران) خانه های گران قیمتی است که با اعتبارات بانکی ساخته شده اند، اظهار داشت: با ترکیدن این «حباب مسکن»، بیکاری فزاینده و میلیاردها اعتبارات و طلبهای بسختی قابل وصول و اصطلاحا سوخته بانکهای اسپانیا عیان شد و به همین علت است که شهروندان اسپانیایی دیگر چاره ای ندارند؛ جز آنکه هر روز، از بدهی های جدید کشورشان بشنوند تا اینکه سرانجام دو شب پیش پس از چندین ساعت مذاکره بطور تلفن کنفرانس، وزرای اقتصاد اتحادیه اروپا در ارتباط با تمهید یک راه حل و ایجاد یک چتر مالی اتحادیه اروپا برای کشور اسپانیا به توافق رسیدند. البته در مقابل وزیر اقتصاد اسپانیا نیز رسما اعلام کرد: دولتش با این درخواست کمک موافقت کرده است.
۰۰:۰۱:۱۴٫۲۳
لوئیس دِگوئیندوز، وزیر اقتصاد اسپانیا گفت: من اینجا می خواهم تاکید کنم که دریافت این کمک مالی، هیچ محدودیتی را برای کشور ما، هیچگونه پیش فرضی را برای بودجه ما و هیچ برنامه و شرطی را برای صرفه جویی و اقدامات ریاضتی ایجاد نمی کند و تنها متوجه بانکهای اسپانیا است.
آنه کارین لامرز، خبرنگار «آ.آر.دِ» با بیان اینکه تاکنون از تخصیص حداکثر یکصد میلیارد یورو کمک مالی فوری برای نجات بانکهای اسپانیایی صحبت شده است به نقل از ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا خاطر نشان کرد:
۰۰:۰۱:۴۳٫۲۱
این تصمیم به اعتبار و آینده یورو و اتحادیه اروپا بستگی داشت. در واقع با این تصمیم ما نیز این امکان را می یابیم که اعتبار اختصاص یافته را در اسپانیا سرمایه گذاری و اشتغالزایی ایجاد کنیم.
هر چند این اعتبار احتمالا به آرامش بانکهای اسپانیا خواهد انجامید اما در مقابل، شهروندان معترضی نیز بودند که در واکنش به پذیرش دریافت کمک مالی دولت اسپانیا با صدای بلند، اعتراض خود را اعلام و البته شماری دیگر که در این دوران سخت (اقتصادی) آنرا خبری خوش ارزیابی کردند.
۰۰:۰۲:۳۴٫۲۰

شماره نوار

IRIBNews RSS EconomicNews

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.