ابراز امیدواری روسیه به همکاری با ایران برای احداث راکتورهای آب سبک

۱۳خردادماه،

russia-flag.jpg

معاون وزیر امور خارجه روسیه ابراز امیدواری کرد که تهران طرح پیشنهادی مسکو در باره احداث راکتورهای آب سبک را مثبت تلقی کند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، خبرگزاری “نووستی” با ذکر این خبر به نقل از سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه گزارش داد: راکتورهای آب سبک توسط شرکت های چند کشور تولید می‌شود و البته، موسسه روسی “روس اتم” از فن آوری های قابل رقابت در این زمینه برخوردار است.

این دیپلمات روس افزود: مسکو امیدوار است که متخصصان ایرانی در صورت آغاز همکاری در این عرصه، پیشنهادهای روسی را از همه لحاظ بررسی و مورد توجه قرار دهند.

بنا بر این گزارش، پیش‌تر محمود رضا سجادی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در مصاحبه با نووستی گفت که ایران بسته‌ای از پیشنهادات را برای حل مساله هسته‌یی ارایه کرده که بند چهارم آن “تقویت همکاری بر اساس منافع متقابل است که طراحی و ساخت نیروگاه‌های اتمی و راکتورهای تحقیقاتی و همچنین مطالعه در خصوص راکتورهای آب سبک را در نظر دارد.”

ریابکوف همچنین اعلام کرده است که روسیه برگزاری دور تازه مذاکرات گروه ۱+۵ و ایران را در آینده نزدیک لازم می‌داند.

نماینده روسیه در مذاکرات گروه موسوم به ۱+۵ با ایران در مصاحبه با نووستی با اشاره به این‌که آلماتی می‌تواند دوباره برای میزبانی این مذاکرات انتخاب شود، گفت: ما همواره گفته‌ایم که مکان برگزاری این مذاکرات اهمیت چندانی ندارد، ما دو دور ثمربخش را در آلماتی برگزار کرده‌ایم و می‌توانیم دیدارهای خود را در این شهر ادامه دهیم.

وی در رابطه با زمان برگزاری این مذاکرات افزود: مسکو معتقد است که دور تازه مذاکرات گروه ۱+۵ و ایران باید هر چه سریع‌تر برگزار شود.

آخرین دور مذاکرات ایران و گروه ۱+۵ ، ۱۶ و ۱۷ فروردین سال جاری (۵ و ۶ آوریل) در آلماتی، قزاقستان برگزار شد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.