ابراز امیدواری رییس دانشگاه آزاد برای فعالیت مجدد واحد آکسفورد

به گزارش ایرنا براساس اعلام روز دوشنبه دانشگاه آزاد اسلامی، ‘فرهاد دانشجو’ با بیان اینکه دولت انگلیس در رابطه با واحد آکسفورد دانشگاه آزاد، اشتباه بزرگی کرده و مسائل سیاسی را با مسائل آکادمیک درآمیخته است، اظهار داشت: دولت انگلیس به دلیل تحریم‌هایی که صورت گرفته ، اعلام کرد که باید حساب مالی واحد آکسفورد خالی شود و یا اینکه حساب را مسدود می‌کنند و وقتی که حسابی نباشد امکان پرداخت حقوق به کارمند نخواهد بود و دانشگاه فعالیتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: بر همین اساس بود که معاون پارلمانی وقت دانشگاه آزاد تصمیم گرفت که به طور موقت واحد آکسفورد معلق باشد و دستور تعلیق آن صادر شد و امیدواریم که وزیر امور خارجه و مسوولان دستگاه دیپلماسی کشور بتوانند کاری کنند که این سرمایه‌گذاری که در آنجا شد دوباره فعال شود.

دانشجو یادآور شد: هر واحد دانشگاهی که در داخل یا خارج شکل می‌گیرد مقدماتی دارد، مثلا باید برای آن زمین تهیه شود و وقتی که برای گرفتن مجوز رجوع می‌شود باید اقداماتی انجام داد که در خصوص دانشگاه آکسفورد هم کارهایی شده تا بتوان مجوز این واحد را گرفت، زمین در آنجا خریداری شد و تعدادی از افراد در آنجا مامور شدند تا بتوانند مجوز را بگیرند ولی از سال ۸۲ تا به امروز این مجوز اخذ نشده و این مجوزی است که اجازه می‌دهد تا ما آنجا واسطه باشیم.

وی درمورد نقش واسطه ای دانشگاه آزاد واحد آکسفورد توضیح داد: دانشجویانی که از ایران به واحد آکسفورد دانشگاه آزاد می‌روند باید به دانشگاه‌های دیگر معرفی شوند و خودمان آنجا دانشجو نداریم و به همین دلیل است که دانشگاه در آنجا مجوز برگزاری دوره‌های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ندارد و از داخل کشور نیز این مجوز هنوز اخذ نشده که البته به زودی این مجوز را خواهد گرفت.

رییس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: اگر مشکلات به وجود آمده برطرف شود، مشکل واحد دانشگاه آکسفورد حل می‌شود؛ به هر صورت هزینه‌هایی مثل خریداری زمین و پرداخت به افرادی که در آنجا مامور هستند و سایر هزینه‌ها وجود داشته و باید بررسی شود که اصل مطلب چیست.

وی درمورد واریز شدن مبالغی از وجوه واحد آکسفورد دانشگاه آزاد به حساب ‘مهدی هاشمی’ نیز ابراز بی اطلاعی کرد و گفت: من تاکنون ردی از این موضوع ندیده‌ام و وی به عنوان یکی از کارمندان این واحد در آنجا حقوق دریافت می‌کرد ولی به غیر از این من چیزی نشنیده‌ام.

دانشجو به ضرورت ایجاد منابع مالی جدید در دانشگاه آزاد اشاره کرد و گفت: تمام هزینه‌های دانشگاه آزاد از طریق شهریه‌ها تامین می‌شود و ایجاد منابع جدید برای ما بسیار حائز اهمیت است.

وی برقراری ارتباط با صنعت و انجام دوره‌های آموزشی را از جمله راه های ایجاد منابع مالی جدید برشمرد و افزود: استفاده از ارزش افزوده و گردش پولی هم می‌تواند برای ما مؤثر باشد که یکی از راهکارهای آن بانک و بیمه است در هر صورت هدف ما ایجاد منابع مالی جدید است که در انتهای سال دوم و ابتدای سال سوم فعالیتم به نتیجه و بهره‌برداری می‌رسد و امیدواریم که با عملی شدن این قضیه بتوانیم تا ۲۰درصد کاهش شهریه داشته باشیم.

دانشجو با بیان اینکه ۲۰ درصد تخفیف شهریه در دوره های کاردانی و کارشناسی ناپیوسته دانشگاه آزاد از همین امسال اعمال می شود وعده داد خبرهای خوبی در مورد دوره های دکتری این دانشگاه تا شش یا هفت ماه آینده منتشر شود.

وی تمرکززدایی، جدیت در روند نظارت و ارزیابی در واحدهای دانشگاهی و فعال شدن شورای گسترش در دانشگاه آزاد را از جمله اقدامات انجام گرفته در چهار ماه گذشته عنوان کرد.

به گفته وی در این مدت، مجوزهای لازم برای هزار و ۵۲۸ رشته بدون مجوز دانشگاه آزاد اخذ شده است.

فراهنگ**۱۰۵۵**۱۵۸۸

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۰۹۸۰۶


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.