ابزارهای جدید مالی در چهارمین بورس ایران

مدیر عامل بورس انرژی گفت : علاوه بر ابزارهای مالی که در تالار شیشه ای معامله می شود، ابزارهای جدیدی به چهارمین بورس کشور وارد می شود

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا)، شاپور محمدی افزود: از  ابزارهایی که در بورس انرژی وارد می شود می توان به قراردادهای آتی، فوروارد و آپشن ( انتخابی) اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه ساختار معاملاتی قرارداد آتی در بورس انرژی کاملا منطبق با معاملات آن در بورس کالا است، خاطرنشان کرد: خریدار و فروشنده توافق می کنند کالا را بر اساس یک قیمت مورد توافق در یک زمان خاص مورد معامله قرار دهند.

مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به اینکه فوروارد ابزار جدیدی است که تفاوت هایی با سلف دارد ، تصریح کرد: فوروارد ،  نوعی ابزار غیراستاندارد آتی در دنیاست به طوری که در قرارداد فوروارد تمام مواردی که در قرارداد ذکر می شود، قابل توافق است.

وی در توضیح بیشتر نحوه معامله این ابزار جدید اظهار داشت: در قرارداد فوروارد می توان بر روی زمان تحویل و … به توافق رسید، این در حالی است که در قرارداد آتی همه چیز به صورت استاندارد از قبل مشخص است.

مدیر عامل بورس انرژی با تاکید بر اینکه فوروارد با سلف دارای اشتراک لفظی است، تصریح کرد: در ایران تاکنون قراردادهای آتی مورد استفاده قرار می گرفت اما با راه اندازی بورس انرژی، فوروارد هم به جمع ابزارهای مالی اضافه می شود./عب


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.