ابلاغ بخش‌نامه‌ پیاده‌سازی IPV6 در شبکه‌های ارتباطی به دستگاه‌های اجرایی و برقراری ارتباط بین‌الملل از طریق IPv6

ابلاغ بخش‌نامه‌ پیاده‌سازی IPV6 در شبکه‌های ارتباطی به دستگاه‌های اجرایی و برقراری ارتباط بین‌الملل از طریق IPv6

وزیر ارتباطات در قالب بخش‌نامه‌ای به کلیه دستگاه‌های اجرایی از آن‌ها خواست نسبت به پیاده سازی IPV6 در شبکه‌های ارتباطی خود اقدام کنند.

به گزارش ایسنا در متن بخش‌نامه وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات آمده است: «به استناد بند الف ماده (۴۶) قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران، این وزارت مکلف است نسبت به ایجاد و توسعه شبکه ملی اطلاعات ومراکز داده داخلی امن و پایدار با پهنای باند مناسب اقدام کرده و با استفاده از توان و ظرفیت‌های بخش‌های عمومی غیر دولتی،‌ خصوصی و تعاونی،‌ امکان دسترسی پرسرعت مبتنی بر توافق نامه سطح خدمات را به صورتی فراهم کند که تا پایان سال دوم برنامه کلیه دستگاه‌های اجرایی و واحدهای تابعه آن و تا پایان برنامه، ۶۰ درصد خانوارها و کلیه مشاغل بتوانند به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شوند.

لذا با عنایت به مراتب فوق وتصمیمات متخذه در کمیته راهبری گذر به IPV6 مقتضی است کلیه دستگاه‌های اجرایی مطابق سند پیوست (نقشه راه گذر به IPV6 جمهوری اسلامی ایران) نسبت به پیاده سازی IPV6 در شبکه‌های ارتباطی خود اقدام نمایند. ضمنا فایل سند مورد اشاره از طریق پورتال www.ipv6iran.ir در دسترس است.»

از سویی دیگر مذاکرات اولیه توسط شرکت ارتباطات زیرساخت و معاون امنیت سیستم‌های ارتباطی این سازمان با یکی از شرکت‌های خارجی در خصوص برقراری لینک بین‌الملل ارتباط IPv6 صورت پذیرفته که طی هفته‌های آتی و حداکثر تا روز جهانی IPv6 این ارتباط برقرار می‌شود.

به گزارش ایسنا، این ارتباط برقراری لینک بین‌الملل ارتباط IPv6 انجام می‌شود تا شبکه‌های ارتباطی کشور از طریق IPv6 ارتباط بین‌الملل داشته باشند. همچنین جهت ارتباط IPv6 داخلی هماهنگی‌هایی با شرکت ارتباطات زیرساخت و شرکت مخابرات استان تهران انجام شده است.

بر اساس اعلام سازمان فناوری اطلاعات، برگزاری روز جهانی IPv6 در روز ۸ ژوئن ۲۰۱۱ که یک تست همزمان استفاده از IPv6 در سراسر جهان بود اقدامی بسیار موفقیت آمیز قلمداد می‌شود. از این رو در نظر گرفتن ۶ ژوئن ۲۰۱۲ به عنوان روز آغاز راه‌اندازی جهانی IPv6 نیز می‌تواند پیروزی بزرگی در عرصه تکنولوژی‌های جدید اینترنت باشد.

لینک ثابت || اضافه شده توسط آرش کریم بیگی|| نسخه قابل چاپ || بازگشت به صفحه اصلی || آرش کریم بیگی

اخبار ICT در ایستنا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.