ابومازن در اجلاس تهران شرکت می کند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه القدس العربی ، یک منبع فلسطینی اعلام کرد: ابومازن امروز به اردن می رود تا فردا از آنجا برای شرکت در اجلاس عدم تعهد راهی تهران شود.

این منبع بیان کرد: ابومازن در این نشست سخنرانی می کند و آخرین تحولات فلسطین و رکود موجود در مذاکرات سازش را تشریح خواهد کرد.

منبع فوق افزود: ابومازن در حاشیه نشست عدم تعهد در تهران دیدارهایی با هدف کسب حمایت بین المللی از فلسطین برگزار خواهد کرد.

شایان ذکر است که این برای اولین بار است که ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان از سال ۲۰۰۵ به بعد از ایران دیدن می کند.

از سوی دیگر القدس العربی در مطلبی با اشاره به حضور فلسطینی ها در اجلاس تهران آورده است: اجلاس سران جنبش عدم تعهد فرصتی خوبی برای فلسطینی ها بود تا از آن به بهترین شکل بهره برداری کنند اما آنها این فرصت طلایی را با اختلافات داخلی خود از دست داده اند.

این روزنامه بیان کرد: ظرف روزهای گذشته آشفتگی نزد فلسطینی ها موج می زد،زیرا از سویی اسماعیل هنیه نخست وزیر منتخب فلسطین اعلام کرده بود که به تهران می رود و از سوی دیگر تشکیلات خودگردان تهدید به تحریم نشست عدم تعهد در صورت حضور هنیه کرده بود.

القدس العربی می افزاید: ابومازن شایسته بود موضع بهتری اتخاذ می کرد و برای اسماعیل هنیه تبعات حضورش در نشست عدم تعهد را توضیح می داد تا اختلافات فلسطینی ها بیش از این آشکار نشود.

این روزنامه بیان کرد: حضور هیئتی به ریاست ابومازن و با حضور هنیه وجهه بهتری از فلسطینی ها نزد افکار عمومی جهانی ارائه می داد اما ابومازن اصرار دارد که خود را تنها نماینده فلسطین بداند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.