اتاق اصناف: مالیات بر درآمد فروش کالاهای اساسی حذف شود

دبیر هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: از رئیس سازمان امور مالیاتی خواسته‌ایم مالیات بر درآمد حاصل از فروش کالا‌های اساسی و تنظیم بازاری حذف شود؛ زیراکه این درآمد ناچیز و در مواردی ضررده شده است.

اتاق اصناف: مالیات بر درآمد فروش کالاهای اساسی حذف شود

به گزارش ممتاز نیوز، دبیرهیئت رئیسه اتاق اصناف ایران گفت: از رئیس سازمان امور مالیاتی خواسته‌ایم مالیات بر درآمد حاصل از فروش کالا‌های اساسی و تنظیم بازاری حذف شود؛ زیراکه این درآمد ناچیز و در مواردی ضررده شده است.

بر اساس این گزارش ، عبداله توانگر اظهار کرد: فروش آن دسته از کالا‌های اساسی که با وجودتعیین قیمت توسط دولت مشمول مالیات می‌شوند، به نوعی برای واحد‌های صنفی ضررده شده است.

وی افزود: بنابراین لازم است تا سازمان امور مالیاتی نسبت به صنوفی که با ستاد تنظیم بازار همکاری می‌کنند، نگاه ویژه‌ای داشته باشد.

دبیر هیات رئیسه دوره هشتم اتاق اصناف ایران خاطرنشان کرد: به عنوان نمونه دولت، قیمت مرغ را در کشتارگاه‌ها و عمده فروشی‌ها کیلویی ۷۰ هزار تومان تعیین کرده است تا کیلویی ۷۳ تا ۷۴ هزار تومان برسد. این شرایط حاشیه سود فروشگاه‌ها و واحد‌های صنفی را به شرایط دشواری می‌رساند و این امر مشمول کالا‌های دیگر از جمله شکر، گوشت قرمز و … نیز می‌شود.

توانگر تصریح کرد: باید در نظر داشت در حالت عادی، در انتقال برخی از این کالا‌ها از عمده فروش به مصرف کننده کسری تناژ داریم.

وی گفت: با این توصیف، فروش کالا‌های تنظیم بازاری و کالا‌های اساسی سود چندانی ندارد و در صورتی که مالیات نیز بر آن تحمیل شود، فروش این اقلام برای واحد‌های صنفی ضررده می‌شود. به گفته توانگر در نشست روز گذشته هیئت رئیسه اتاق اصناف ایران و رئیس سازمان امور مالیاتی مقرر شد به زودی نشستی سه جانبه با همراهی ستاد تنظیم بازار داشته باشیم تا روش شناسی شود.

انتهای پیام/


ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.