اتحادیه اروپا:حزب الله گروه تروریستی نیست

وزیر امور خارجه قبرس که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد با درخواست وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر وارد کردن نام حزب‌الله لبنان در فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی مخالفت کرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از رادیو سوای آمریکا، با وجود آنکه رژیم صهیونیستی مدعی شده که حزب‌الله لبنان در حمله انتحاری در بلغارستان علیه گردشگران اسرائیلی دست داشته ایراتو کوزاکو مارکولس، وزیر امور خارجه قبرس که کشورش ریاست دوره‌ای اتحادیه اروپا را برعهده دارد، اظهار کرد: هیچ توافقی برای وارد کردن نام حزب‌الله لبنان در فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی وجود ندارد.
آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از نشست سالانه شورای مجمع اتحادیه اروپا- اسرائیل به خبرنگاران گفت: زمان آن رسیده که نام حزب‌الله لبنان را در فهرست گرو‌ه‌های حامی تروریسم قرار دهیم. این مساله گامی درست در قبال جامعه بین‌المللی و شهروندان اسرائیلی به شمار می‌آید.
در مقابل مارکولس تاکید کرد: حزب‌الله لبنان یک حزب فعال در عرصه سیاسی لبنان و دارای سرویس‌های اجتماعی، سیاسی و یک شاخه نظامی است. اگر دلایل منطقی در خصوص دست داشتن حزب‌الله در این اقدام تروریستی ارائه شود در این صورت اتحادیه اروپا پیشنهاد اسرائیل را مبنی بر وارد کردن نام حزب‌الله در فهرست سازمان‌های تروریستی بررسی خواهد کرد.
مارکولس در ادامه افزود: هیچ توافق نظری برای وارد کردن نام حزب‌الله لبنان در فهرست سیاه سازمان‌های تروریستی وجود ندارد.
حمله انتحاری اخیر صورت گرفته علیه گردشگران اسرائیلی در شهر بورگاس بلغارستان چندین کشته برجای گذاشته است.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.