اتحادیه اروپا: مذاکرات وین در مسیر درستی حرکت می‌کند

یک مقام اتحادیه اروپا عنوان کرد که در مذاکرات وین با ایران پیشرفت‌هایی حاصل شده و ممکن است توافق نهایی در این مذاکرات حاصل شود.

اتحادیه اروپا: مذاکرات وین در مسیر درستی حرکت می‌کند

به گزارش ممتاز نیوز، به نقل از رویترز، یک مقام ارشد اتحادیه اروپا که نمی‌خواست نامش فاش شود روز جمعه عنوان کرد که مذاکرات هسته‌ای با ایران در وین در مسیر درستی حرکت می‌کند و ممکن است که توافق نهایی حاصل شود.

وی در این باره بیان کرد: مطابق با ارزیابی‌ ما، داریم در مسیر درستی جهت رسیدن به توافق نهایی حرکت می‌کنیم.

این مقام اتحادیه اروپا همچنین عنوان کرد که “پیشرفت‌های کوچکی” در شماری از مسائل در وین حاصل شده است.

وی افزود: نگرانی من بیشتر از مفاد توافق بر سر زمان‌بندی آن است. حس من می‌گوید که داریم به کندی به پیش می‌رویم. این اشتباه بزرگی خواهد بود که به خاطر زمان‌بندی نتوانیم به راه‌حلی خوب دست بیابیم.

این مقام ارشد اتحادیه اروپا ادامه داد: اما با این حال فکر می‌کنم که به توافق برسیم و به گمانم این اتفاق پیش از آنکه خیلی دیر شود، رخ دهد.

هشتمین دور گفت‌وگوهای رفع تحریم در وین اوایل دی ماه با برگزاری نشست کمیسیون مشترک به ریاست علی باقری مذاکره‌کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران و انریکه مورا، معاون دبیرکل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آغاز شد.

در این نشست که با شرکت هیأت‌های ایران، گروه ۱+۴ و اتحادیه اروپا در هتل کوبورگ برگزار شد، روند مذاکرات مورد ارزیابی قرار گرفته و در خصوص نحوه ادامه گفت‌وگوها بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

انتهای پیام/

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.