اتحادیه فناوری اطلاعات کشوری عضو اکو eoct uni تشکیل می شود

به گزارش ممتازنیوز به نقل از فاوا نیوز در تاریخ دوشنبه ۸ آبان ۹۱، فاوانیوز: چشم انداز این اتحادیه دسترسی به جایگاه معتبرترین نهادهای فناوری اطلاعات است.

به گزارش ممتازنیوز به نقل ازممتازنیوز،مهندس مهناز زمانی، کارشناس فناوری اطلاعات گفت: پیش نویس سند اولین اجلاس وزاری ارتباطات و فناوری اطلاعات و سران مخابراتی کشورهای عضو سازمان همکاری های اقتصادی (اکو) که در تاریخ ۲۱ تا ۲۳ آبان ماه سال در تهران برگزار می شود توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با همکاری وزارت امور خارجه تهیه شده است.

به گفته این کارشناس پیش نویس تشکیل اتحادیه ict اکو به عنوان یکی از چهار محور اصلی اجلاس به پیشنهاد سازمان نظام صنفی رایانه ای کشور گنجانده شده است.

وی تصریح کرد: چشم انداز این اتحادیه، دسترسی به جایگاه تاثیر گذارترین و معتبرترین نهاد و تعامل با سازمانها و نهادهای فناوری اطلاعات در سطح منطقه و جهان با مشارکت ذینفعان برپایه منافع و مصالح امضا شده است که به عنوان بازوی رشد و توسعه اقتصادی برای کشورهای منطقه در حوزه فناوری اطلاعات به ایفای نقش می‌پردازد.

زمانی در ادامه افزود: اتحادیه ارتباطات فناوری اطلاعات اکو ماموریت خواهد داشت تا با جلب همکاری های کشورهای منطقه و سازمان های بین المللی، با بسیج منابع بین المللی فناوری اطلاعات و ارتباطات ict برای کشورهای عضو اکو به عنوان یکی از نهادهای فعال در رشد و توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات کشورهای عضو اکو فعالیت کند.

فاوا نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.