اتحادیه وکلای مصر “مبارک” را محاکمه مردمی خواهد کرد

“عبدالجواد احمد”،‌ نماینده و وکیل اتحادیه وکلای مصر شعبه شمال قاهره اعلام کرد که این اتحادیه تصمیم گرفته حسنی مبارک را محاکمه مردمی کند.

اتحادیه وکلای مصر اعلام کرد که طی روزهای آینده با برگزاری دادگاهی مردمی “حسنی مبارک” و “حبیب العادلی” را محاکمه مردمی خواهد کرد.

به گزارش فارس به نقل از روزنامه الیوم السابع، “عبدالجواد احمد”،‌ نماینده و وکیل اتحادیه وکلای مصر شعبه شمال قاهره اعلام کرد که این اتحادیه تصمیم گرفته حسنی مبارک را محاکمه مردمی کند.

عبدالجواد احمد در این‌باره گفت که اتحادیه وکلای مصر پس از اعلام حکم دادگاه جنایی شمال قاهره درباره حسنی مبارک، رئیس جمهوری مخلوع مصر و حبیب العادلی، وزیر کشور مبارک و فرزندان مبارک و ۶ معاون العادلی تصمیم گرفته است دادگاهی مردمی برای آنها برگزار کند.

وی گفت این دادگاه ظرف روزهای آینده با حضور سامح عاشور، رئیس اتحادیه وکلای مصر برگزار میشه و خانواده‌های شهدا در آن حضور دارند.

عبدالجواد احمد تاکید کرد که مقدمات این دادگاه فراهم شده است.

دادگاه جنایی شمال قاهره شنبه گذشته برای حسنی مبارک و حبیب العادلی،‌ وزیر کشور مبارک در قضیه کشتار تظاهرات‌کنندگان مصری در جریان انقلاب ۲۵ ژانویه این کشور حکم حبس ابد و برای فرزندان مبارک و ۶ معاون العادلی حکم برایت صادر کرد.

این حکم به شدت مورد اعتراض مردم مصر و تشکل‌ها و احزاب سیاسی و انقلابی این کشور است.


عصر ایران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.