اتلتیکومادرید – بیلبائو ، فینال اسپانیایی لیگ اروپا

خبرگزاری آریا – اتلتیک بیلبائو و اتلتیکو مادرید موفق شدند، با پیروزی بر اسپورتینگ لیسبون و والنسیا در مجموع رفت و برگشت دور نیمه نهایی، به دیدار نهایی لیگ اروپا راه یابند. 
به گزارش خبرگزاری آریا ، اتلتیکو مادرید توانست با پیروزی یک بر صفر در خانه والنسیا به دیدار نهایی لیگ اروپا راه یابد.
این باشگاه پایتخت‌نشین که در سال ۲۰۱۰ هم فاتح این جام شده بود در مجموع پنج بر دو پیروز شد.
والنسیا حدود یک ساعت اتلتیکو را تحت فشار شدید قرار داد تا شکست سنگین چهار بر دو دور رفت را جبران کند، اما اتلتیکو بود که در دقیقه ۶۰ با ضربه تماشایی آدرین بازی را به سود خود کرد.
مردان دیه‌گو سیمئونه یازده‌نفره به دفاع در برابر حملات والنسیا می‌پرداختند و تیبو کورتوا، دروازه‌بان بلژیکی اتلتیکو بارها نمجبور به واکنش شد.
تنها گل بازی را آدرین زد. او پاس دیه‌گو را با سینه مهار کرد و با شوتی مهارنشدنی دروازه دیه‌گو آلوس را گشود و دهمین گل خود در این تورنمنت را زد.
در دقیقه ۷۹ بود که صحنه جنجالی دیدار روی داد. روی یک حمله والنسیا بود که توپ ظاهرا به دست تیاگو برخورد کرد و داور هم به نظر رسید که نقطه پنالتی را نشان داد، اما سپس تصمیمش را پس گرفت.
درگیری‌ها بالا گرفت و داور به تیاگو کارت قرمز مستقیم داد. سیمئونه هم مجبور شد خودش به میدان برود و بازیکنان را جدا کند.  هرچند اتلتیکو ده‌نفره شده بود اما والنسیا کار بسیار دشواری پیش رو داشت و در انتها هم نتوانست به گلی برسد.  اسپورتینگ که بازی رفت را دو بر یک در خانه خود برده بود بازی را بهتر آغاز کرد.
اما مردان مارسلو بیلسا به تدریج فشار روی دروازه حریف را آغاز کردند تا این که در دقیقه ۱۷ به گل رسیدند.  فرناندو یورنته سانتر ایکر مونیان را به سوسائتا سپرد و او هم با شوت دروازه روی پاتریشیو را گشود.  این گل بیلبائو به این معنا بود که آنها اکنون تیم صعودکننده به شمار می رفتند.
اسپورتینگ به همین دلیل به پیش تاخت و در دقیقه ۴۴ به گل رسید. ریکی ون ولفسوینکل در این دقیقه با شوت پای چپ توپ را به گوشه پایین دروازه ایرایسوس زد.  اما تلاش این بازیکن هلندی کافی نبود و یورنته در لحظات تلف‌شده نیمه اول توپ را به شکلی فوق‌العاده کنترل کرد و به ایبای سپرد تا او دروازه پاتریشیو را باز کند.
دو تیم در نیمه دوم نمایشی عالی داشتند. ابتدا سوسائتا روی پاتریشیو را مجبور کرد واکنشی دیدنی داشته باشد، و سپس خاوی مارتینس توپ را به تیر دروازه اسپورتینگ زد.  آن سو هم امیلیانو اینسوا با ضربه ایستگاهی تماشایی خود داشت برای اسپورتینگ گل می‌زد که توپ با برخورد به مدافعان حریف به تیر دروازه خورد.
یک بار هم اینسوا ضربه ایستگاهی ایبای را از روی خط دروازه اسپورتینگ برگرداند.
در نهایت مقاومت پرتغالی‌ها در دقیقه ۸۸ شکسته شد. ایبای توپ را سانتر کرد و یورنته با ضربه‌ای که به تیر دروازه هم برخورد کرد گل دیگری برای بیلبائو زد و آنها را به دیدار نهایی رساند.
اسپورتینگ بلافاصله تلاش کرد که یک گل بزند تا تیم فینالیست را عوض کند، اما شب، شب بیلبائو بود.


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.