اتهام های امارات علیه اخوان المسلمین باعث تنش در روابط با مصر شد

به گزارش ایرنا، وزیر خارجه امارات عربی متحده در یک نشست خبری با همتای اوکراینی خود گفته بود، گروه اخوان المسلمین مصر که پس از سرنگونی حسنی مبارک به قدرت رسید تلاش می کند به کشورهای خلیج فارس اطمینان دهد قصد ایجاد تغییر سیاسی در خارج از مرزهای مصر را ندارد.

وی همچنین گفته بود هر کسی که حق حاکمیت و قوانین کشورها را محترم بشمارد با مشکل روبرو نمی شود اما وجود سازمان هایی که بر خلاف این رویه عمل کنند باعث ایجاد مشکلات می شود.

در این حال ، ˈعصام العریانˈ جانشین رییس حزب آزادی و عدالت شاخه اخوان المسلمین مصر با اشاره به اظهارات وزیر خارجه امارات ، سخنان ˈحسن البناˈ بنیانگذار اخوان المسلمین را یادآور شد که گفته بود کسانی که تصور می کنند اسلام با میهن دوستی مبارزه می کند در اشتباه هستند.

ˈمحمود حسینˈ دبیر کل گروه اخوان المسلمین نیز گفت: اخوان المسلمین هر جا که باشند قوانین کشور محل اقامت خود را محترم می شمارند و در جهت سرنگونی رژیم سیاسی آن کشور تلاش نمی کنند.

ˈاحمد ابو برکهˈ عضو کمیته قانونگذاری حزب آزادی و عدالت نیز خواستار پاسخگویی وزیر امور خارجه مصر به اظهارات همتای اماراتی خود شد و بر لزوم پایان دادن به اینگونه اظهارات تاکید کرد.

مترجمام **۱۴۳۹**۱۰۷۸

انتهای پیام /*

International@irna.ir


www.irna.ir
منبع:ایرنا
بازنشر: ممتاز نیوز

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.