اتومبیل آسانسوری +عکس

مشکل ترافیک و کمبود فضایی برای پارک خودرو در شهرهای امروز و همچنین آینده طراحان خودرو را به سمت طرحهایی متفاوت سوق داده است.

باشگاه خبرنگاران: ترافیک ،کمبود فضای کلی و مکانی برای پارک کردن خودرو امروزه به معظلات اصلی شهرهای بزرگ تبدیل شده اند. کارشناسان معتقد هستند که شهرهای آینده که بیش از پیش به سمت ساخت آپارتمانها و برج ها می روند نیز با این مشکل سر و کار خواهند داشت. این مشکل ذهن بسیاری از طراحان اتومبیل را به خود مشغول کرده است و آنان را به نوعی مجبور کرده است که با ایجاد تغییراتی در طرح های خود به سمت حل این معضل بروند.

“رومان میستیوک” به عنوان یک طراح اتومبیل طرحی زیبا و بسیار پیشرفته برای خودرویی در آینده ارائه داده است که می تواند گره گشای بزرگی برای معضل ترافیک و کمبود فضای شهری برای پارک خودرو باشد. او در طرح خود که ” METROMORPH ” نام دارد برای حل مشکل ترافیک به سمت طرحی کوچک و سبک رفته است که علاوه بر دارا بودن قابلیتهای آیرودینامیکی از ارتفاع و اندازه کمی بهره می برد و در نتیجه فضای کمتری را اشغال می کند.

درب ها نیز در این خودرو به گونه ای طراحی شده اند که پس از باز شدند بر روی سقف جمع می شوند تا فضای کمتری را اشغال کنند. چرخ های این خودرو نیز در درون بدنه آن کار شده و مشخص نیستند.

اما به منظور حل مشکل جای پارک این خودرو به گونه ای طراحی شده است که به مانند یک بالابر خود را به بدنه بیرونی ساختمان وصل کرده و بالا می رود. در این حالت صندلی شما با یک چرخش به یک مبل راحتی تبدیل می شود و با توجه به بدنه شفاف موجود در این خودرو و دید ۳۶۰ درجه شما می توانید در خودرو خود نشسته و از منظره اطراف لذت ببرید. دربهای مخصوصی که در آپارتمان ها وجود دارد این اجازه را می دهد که از درون اتومبیل مستقیما به آپارتمان وارد شویم.


پایگاه خبری تحلیلی ممتاز | Momtaz News

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.