اثر سیگار در بروز سرطان مثانه بیش از ۱۰ سال در بدن باقی می ماند

۲۴خردادماه،

مطالعات نشان می دهند اگرچه با ترک سیگار اثرات منفی و خطرناک آن کمتر می شود، اما اثر این ماده در بروز سرطان هایی مانند سرطان مثانه ممکن است تا بیش از ۱۰ سال در بدن باقی بماند.

رحمان صداقت پیشه فوق تخصص اورولوژی در گفتگو با خبرنگار  علمی باشگاه خبرنگاران افزود: سرطان مثانه به عنوان دومین سرطان شایع دستگاه ادراری شناخته می شود که در اغلب موارد در سنین سالمندی بروز می کند.

وی با بیان اینکه شیوع سرطان مثانه در سنین قبل از سالمندی نیز بیشتر شده است، تصریح کرد: استعمال دخانیات به ویژه سیگار برخی از تماس ها و مواجهات شغلی برخی از بیماری ها و مشکلات اداری و تعدادی از اردوها مهمترین عوامل بروز سرطان مثانه است.

صداقت پیشه با اشاره به تاثیرات بسیار خطرناک سیگار در بروز سرطان مثانه، تاکید کرد: مطالعات نشان می دهند که اگر چه با ترک سیگار اثرات منفی و خطرناک آن کمتر می شود، اما اثر این ماده در بروز سرطان هایی مانند سرطان مثانه ممکن است تا بیش از ۱۰ سال در بدن باقی بماند.

وی یادآور شد: بهترین توصیه برای اشخاص سیگاری این است که هرچه زودتر اقدام به ترک آن کنند، به این دلیل که هر چه سریعتر سیگار ترک شود اثرات منفی و مضر آن بسیار کمتر است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.