اجباری شدن انتخاب داور برای پیشگیری از وقوع جرم در معاملات مسکن

گردآوری توسط گروه عمران ممتازنیوز

http://www.bananews.ir/رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک از اجباری شدن انتخاب داور برای پیشگیری از وقوع جرم در معاملات مسکن در آینده نزدیک خبر داد و گفت: پس از تهران، استان بوشهر به عنوان اولین نهاد پیشگیری از وقوع جرم در معاملات مسکن نهادینه شد.

به گزارش ممتاز (BanaNews.ir) مصطفی قلی خسروی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: امروز طی جلسه‌ای با قوه قضائیه مقرر شد با همکاری قوه قضائیه، جمعی از خبرگان صنف و حقوقدانان به عنوان معتمدان معرفی شوند و نام آن‌ها در سامانه املاک و مستغلات ثبت شود.

به گفته وی در حال حاضر انتخاب داور در پایگاه اینترنتی اختیاری است و به زودی انتخاب داور برای پیشگیری از وقوع جرم در معاملات مسکن اجباری می‌شود.

قلی‌خسروی تاکید کرد: این اعضا متشکل از پنج نفر از اعضای پیشنهادی قوه قضائیه و اتحادیه می باشند و در صورت وقوع هرگونه مشکل در ثبت معاملات ابتدا توسط داوران و در صورت حل نشدن آن به قوه قضائیه ارجاع داده می‌شود.

وی افزود: در این طرح طرفین معامله راضی می باشند و دیگر شاهد نارضایتی یکی از طرفین قرارداد نیستیم.

رییس اتحادیه کشوری مشاوران املاک انجام این امور را رایگان عنوان و تاکید کرد: درصورت ایجاد مشکل و یا وقوع جرمی، حتما متعاملین ناچار به پرداخت خسارات و هزینه‌هایی می‌شوند.

پیش‌تر خسروی دربارهٔ جلوگیری و کاهش از تخلفات معاملات مسکن به کد رهگیری پس از هر معامله مسکن اشاره کرده و گفته بود، ارائه کد رهگیری از سال ۸۷ تاکنون توانسته بخش قابل توجهی از تخلفات معاملات مسکن را کاهش دهد.

بنانیوز – ممتاز، خبرها صنعت ساختمان کشور، عمران – معماری – شهرسازی
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.