اجتماع سیاه پوستان شهر لس انجلس

دوشنبه ۱۱ اردیبهشت – ۱۲:۲۹:۵۵ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا- سیاه پوستان شهر لس آنجلس امریکا به مناسبت بیستمین سالگرد شورشهای این شهر اجتماع کردند .
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از واحد برون مرزی، سیاه پوستان شهر لس آنجلس دیروز (یکشنبه ) در محل اصلی شروع شورشها در منطقه محروم جنوب لس آنجلس که منجر به کشته شدن ۵۳ نفر و بیش از یک میلیارد دلار خسارت شد ، اجتماع کردند .
به گزارش خبرگزاری فرانسه از لس آنجلس ، این شورشها در سال ۱۹۹۲ به علت تبرئه افسران پلیس سفید پوستی که یک موتور سوار سیاه پوست به نام ” رادنی کینگ ” را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند و از این صحنه فیلم تهیه شده بود شروع شد اما تنش های قومی و عدم توسعه اقتصادی متوازن شهر لس آنجلس هم به آن دامن زد.
در شب سوم مارس سال ۱۹۹۲ گروهی از افسران سفید پوست پلیس ، رادنی کینگ بیست و شش ساله را به شکل بی رحمانه ای مورد ضرب و شتم قرار دادند. این در حالی بود که فردی از پنجره آپارتمانش از این صحنه فیلمبرداری می کرد.
یک سال بعد در ۲۹ آوریل سال ۱۹۹۲ هیئت منصفه ای که تمام اعضای آن از سفید پوستان بودند چهار افسر پلیس درگیر در ضرب و شتم کینگ را از اتهامات وارده تبرئه کرد.
به دنبال این اقدام صدها هزار نفر از مردم خشمگین به خیابانها ریختند و موجی از خشونتهای مرگبار و حملات با بمب های آتش زا را بوجود آوردند که بخش های بزرگی از لس آنجلس را فراگرفت.
بعد از آنکه ماموران پلیس در مهار خشونتها ناکام ماندند نیروهای ارتش امریکا وارد عمل شدند. بر اثر این خشونتها هزاران نفر زخمی و دهها نفر کشته شدند.
 

 

کد خبر: ۲۰۱۲۰۴۳۰۱۲۲۹۵۵۵۹۰


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.