اجرای مدل مشارکتی در مدیریت پایدار مناطق حفاظت شده

۲۱اردیبهشت،

مدیر کل دفتر زیستگاهها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای مدل مشارکتی در مدیریت پایدار مناطق حفاظت شده خبر داد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران  ناصر مقدسی هدف از اجرای این مدل مشارکت جوامع محلی در تصمیم سازی ،‌تصمیم گیری و مدیریت پایدار مناطق حفاظت شده عنوان کرد و گفت: این مدل با توجه به غنای تنوعزیستی و فرهنگی جوامع محلی در کشور طراحی می شود.
مدیر کل دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست خاطر نشان کرد: نحوه حفاظت از این منابع خدادای ، بهره مندی مردم از محیط زیست و استفاده چند منظوره از ویژگی های طبیعی و معنوی مناطق حفاظت شده در این مدل دیده می شود.
وی تصریح کرد: به منظور ایجاد یک مدل جامع، کارآمد و با حداقل نقص، نظرات همه متخصصین،‌علاقمندان و عموم مردم جمع آوری خواهد شد.
مقدسی پایداری حفاظت، بهبود کیفی تنوع زیستی و جلوگیری از تهدیدات، ایفای نقش مسئولانه و تسهیم منافع توسط جوامع محلی را از اصول ضروری پایداری زیستگاه ها عنوان کرد.
مدیر کل دفتر زیستگاه ها و امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست، اظهار داشت: بزودی با جمع بندی نظرات و بهره گیری از تجربیات بین المللی و نیز تدوین سند برنامه عمل مناطق حفاظت شده مدل مشارکتی مناطق حفاظت شده اجرایی می گردد .
وی از علاقه مندان و دوستداران محیط زیست خواست تا نظرات خود را به آدرس اینترنتی bali51@yahoo.com ارسال نمایند./ل


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.