اجرای بیمه‌نامه الکترونیکی در استان‌ها

گردآوری توسط گروه فناوری اطلاعات ممتاز نیوز

سایت خبری سیبنا: محسنی بندپی گفت: فاز اول استفاده از بیمه‌نامه‌ الکترونیکی در استان‌های فارس و مازندران اجرایی می‌شود.

 انوشیروان محسین بندپی رئیس بیمه سلامت ایرانیان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به تأسیس بیمه سلامت در ۱۵ آبان ۹۲ گفت: هدف از تأسیس بیمه سلامت ایرانیان این بود که پرداخت‌های مردم را در صندوق شهری و روستایی برای بیمه به پنج درصد برسانیم و یکی از وظایف بیمه‌ها، پرداخت کم بیمه‌شدگان آن به بیمه‌ها است.

وی افزود: بیمار را برای تهیه لوازم و ملزومات مورد استفاده در بیمارستان نباید به خارج از بیمارستان ارجاع داده شوند، نیاز بیماران به این موارد باید در خود بیمارستان برطرف شود. از اجرای طرح تحول سلامت در این زمینه ۷۰ درصد مردم راضی بودند.

رئیس بیمه سلامت ایرانی با اشاره به تدوین راهنمای بالینی اظهار داشت: سرعت استفاده از راهنمای بالینی باید افزایش یابد. یکی از اقدامات بیمه سلامت، بیمه‌نامه الکترونیکی و حذف دفترچه در بین مردم است.

محسنی بندپی تصریح کرد: فاز اول استفاده از بیمه‌نامه الکترونیکی در استان‌های فارس و مازندران اجرایی می‌شود که با اجرای این طرح به وسیله کارت‌ ملی، کلیه اطلاعات بیمه‌شده‌ها ثبت می‌شود و این مسئله را می‌توان بسیار سریع به تمام کشور تعمیم داد.

وی با اشاره به ورود بسته‌های پاراکلنیک به طرح بهداشتی کشور بیان کرد: پس از بیمه‌های الکترونیکی طرح ارائه بسته‌های پاراکلنیک اجرایی می‌شود. این طرح پس از گذشت دو هفته از شروع پایلوت آن اجرایی خواهد شد و تمام لوازم مصرف و داروها در بیمارستان‌ها تأمین می‌شود. این مسئله در پاراکلنیک‌ها نیز اجرایی می‌گردد.

– .

آخرین اخبار
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.